יותר משנה מתקיים בעשרות חברות ברחבי העולם פיילוט גלובלי שבודק איך שינוי מודל העבודה ישפיע על תפוקת העובד והשחיקה שלו. וגם, לא פחות חשוב מכך - על הכנסות החברה. אלו ממצאי הפיילוט העולמי - וגם זה שהתחיל בישראל.איך נראה שבוע העבודה בארהב לפני הפיילוט?בחברות שהשתתפו בניסוי עבדו בממוצע בשבוע במשך 38 שעות. בכל יום עבדו 7.5 שעות, שישי ושבת ימי חופש.אילו שינויים חלו במסגרת הניסוי?יום חופש אחד נוסף: חלק מהעובדים העדיפו לקחת אותו באמצע השבוע וחלקם האריכו את סוף השבוע יום העבודה התארך ל-8 שעות ורבעכיצד קיצור שעות העבודה השפיע על החברות?הכנסות החברה עלו בשיעור של 15%. שיעור שימור העובדים עלה ב-32% - כלומר הצהירו שהם לא מתכוונים לעזוב בקרוב. כל החברות שנכנסו לפיילוט החליטו להמשיך לפעול לפי מודל העבודה החדש.איך הושפעו העובדים בארהב?51% מהם הצהירו שהם הרגישו יותר שליטה בחייהם. 69% מהם חשו שחלה ירידה בשחיקה שלהם. 39% סברו שירדה רמת החרדה שחשו עד לפני קיצור שעות העבודה.כיצד עבד הפיילוט בישראל?בתוך חצי שנה עדכנו החברות המשתתפות עדכנו שההכנסות שלהן עלו בשיעור של 24%. שיעור ימי ההיעדרות של העובדים ירד ב-22%. חלה ירידה של רבע בהיקף העובדים שעוזבים מרצון.איך הושפעו העובדים הישראלים?60% מהם העידו שהם ישנים טוב יותר מאז החל הפיילוט – יותר מ-7 שעות בלילה. 59% מהם העידו כי חל שיפור באיזון בין העבודה לבית ומצליחים לשלב טוב יותר בין המשימות בעבודה לבין חיי המשפחה 79% מהעובדים חשו ירידה בתחושת הלחץמה צפוי בהמשך?נציגת התנועה לקיצור שבוע העבודה בישראל, מלי אלקובי, בישרה: לאור ההצלחה כאן בישראל אנחנו ממשיכים לפיילוט נוסף שיתחיל באוקטובר – ואתם מוזמנים להצטרף אליו. יש כבר שני ארגונים שנרשמו, זה פתוח לכל סוגי הארגונים – והליווי מאוד מקצועי.