עוד מכה לכיס: היום (שלישי) מתעדכנים תעריפי הנסיעה ברכבות הקלות בגוש דן ובירושלים ומזנקים מ-6 שקלים ל-8 שקלים - תוספת של 2 שקלים שהם זינוק של 33% במחיר. לפי חברת תבל, מפעילת הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן:
- נסיעת המשך מאוטובוס לרכבת קלה, תחויב ב 2 שקלים נוספים מחוזה "ערך צבור" בכרטיס הרב קו בנסיעה בקוד מחיר עד 15 ק"מ.
- נוסעים בעלי הסדר נסיעה בודדת לא יוכלו לבצע נסיעת מעבר ויידרשו לבצע תשלום נפרד עבור כל נסיעה.
- ברכישה של נסיעה בודדת בעלות של 8 שקלים תתאפשר נסיעה חופשית למשך 90 דקות גם באוטובוס.
מדובר בהעלאת מחירים שהיתה צפויה להיכנס לתוקף כבר ביולי האחרון במקביל להעלאת תעריפי כלל אמצעי התחבורה הציבורית, אך נדחתה ל"תחילת 2025" וכעת צפויה לצאת לפועל. אם בכך לא די, אזי נוסעי כלל שירותי התחבורה הציבורית צפויים לחטוף עוד מכה בסוף חודש אפריל בדמות העלאה נוספת בשיעור זהה של 33% בתעריפי הנסיעה.
משרד התחבורה תכננו להעלות את מחירי הנסיעות ברכבת הקלה בירושלים ובקו האדום של הדנקל בגוש דן ל-8 שקלים כבר ביולי האחרון, אך לבסוף המהלך נדחה. במקום זאת הועלה מחיר הנסיעה ברכבות הקלות מ-5.50 שקלים ל-6 שקלים, בדומה להעלאת תעריפי הנסיעה באוטובוס העירוניים.

במשרד התחבורה אמרו אז כי הדחייה בהעלאת המחיר הגבוהה יותר שתוכננה נובעת מתקלה טכנית באפליקציות שבאמצעותן משלמים הנוסעים עבור הנסיעה ברכבת הקלה. עם זאת, גורמים אחרים המעורים בנושא טענו בפני N12 כי הסיבה לדחייה היא היעדר היערכות טכנולוגית מצד משרד התחבורה: לדבריהם, העלאת מחירי הנסיעה ברכבות הקלות היתה דורשת השלמת במעבר בין אוטובוס לרכבת קלה בטווח 90 דקות הנסיעה, דבר שפעילות הרב קו טרם היתה ערוכה אליו. בכל מקרה, נראה כי כעת במשרד התחבורה נערכו ונוסעי הרכבות הקלות ייצטרכו להתרגל גם הם לשלם יותר.