קבוצת שופרסל, שהפעילה בעבר את אתר "ישיר למהדרין" למשלוחים ייעודיים לציבור הדתי והחרדי, ממשיכה לפעול בצורה סקטוריאלית - הפעם תחת מעטפת חדשה בשם "שערי רווחה". הרשת הקטנה, שאינה מוזכרת באתר הרשמי של הקבוצה, פועלת באזורים חרדיים בירושלים ומציעה מחירים נמוכים משמעותית ממחירי הרשתות האחרות שבבעלות שופרסל.

עובד ברשת שצולם במצלמה נסתרת הודה: "הרשת הזו שייכת לשופרסל, אני חושב שבגלל שהיא מיועדת לחרדים המחירים כאן מאוד זולים". ואכן, השוואת מחירים מגלה פערים חריגים. כך למשל, תפוח פינק קריספי שנמכר ב"שערי רווחה" ב-4.9 שקלים, עולה בשופרסל דיל, רשת הממותגת כמוזלת, 17.9 שקלים - פער של 265%.

הרשת הסודית החדשה למגזר החרדי
הרשת הסודית החדשה למגזר החרדי

בדיקה שביצע משה דולב, מפתח אפליקציית השוואת המחירים CHP, העלתה כי מתוך כ-2,537 מוצרים שנבדקו - 2,093 נמכרו בזול יותר ברשת החרדית. 245 מתוכם נמכרים בפער של 50% ומעלה בין הרשתות.

הרשת הסודית החדשה למגזר החרדי
תפוח פינק קריספי - פער של 265% בין הרשתות

על רקע הרווח הנקי של 665 מיליון שקלים שרשמה קבוצת הקמעונאות הגדולה בישראל בשנה האחרונה, עולות שאלות על חוסר השוויון של שופרסל ועל בחירתה להגדיל את הרווחים רק בקרב מגזרים מסוימים. 


תגובת שופרסל: קבוצת שופרסל מעניקה מענה בפורמטים קמעונאיים שונים, שנבדלים בעלויות התפעול, במגוון ובסוגי המוצרים, במיקודים המבצעיים ובחוויית השירות. כלל סניפי הקבוצה פתוחים בפני כל אדם. הקבוצה פועלת להציע מבצעים אטרקטיביים בכל הסניפים לטובת כלל הלקוחות.