החל מהבוקר (רביעי) ולמשך שבוע תחנת רכבת תל אביב השלום תישאר סגורה, עבור עבודות תשתית דחופות שנדרשות בשל הפגיעה בקווי החשמול. המעבר בין צפון תל אביב לדרומה נקטע, קווים מרכזיים קוצרו והנוסעים מופנים לחלופות תחבורתיות. כבר במהלך הבוקר נרשם עומס חריג בתחנת סבידור מרכז. תמונות שהגיעו מהתחנה מראות צפיפות רבה.השיבושים והשינוייםכל הקווים מצפון יסיימו את נסיעתם בתחנת תל אביב סבידור. רכבות מירושלים וממודיעין יגיעו עד נתבג בלבד. רכבות מדרום יעצרו בלוד. קו החוף מהדרום יסיים את נסיעתו בתחנת תל אביב ההגנה.ברכבת הסבירו כי בעקבות השיבושים שנגרמו מתקלת החשמול בשבוע שעבר, הוחלט להקדים עבודות בטיחות שתוכננו לספטמבר. העבודות יבוצעו במרכז הרשת הרכבתית, בין תחנות תל אביב ההגנה ותל אביב סבידור מרכז, ויכללו טיפול ושדרוג של מרכיבי תשתית חיוניים, בהם 'שסתומי הלב' של המערכת המאפשרים מעבר רכבות בין מסילות ומשרתים את מרבית הביקושים לנסיעה.החלופות לנוסעים והחשש מפקקיםרכבת ישראל תפעיל קווי אוטובוס ייעודיים בין תחנות תל אביב ההגנה, תל אביב השלום ותל אביב סבידור מרכז. הרכבת הבטיחה כי תדירות האוטובוס תהיה גבוהה, כל חמש דקות, וללא עלות נוספת.במקביל, בשל השיבושים המשמעותיים בקווי הרכבת - צפויים פקקי ענק במרכז. זאת בשל העובדה שמדי בוקר עוברים ברכבת שני מיליון איש. חלק נרחב מאוד מאותם אנשים ייאלצו הבוקר לנסוע ברכב פרטי, דבר שלפי ההערכות יביא להחמרת הפקקים שממילא קיימים בשגרה, בעיקר באזור המרכז וגוש דן, שם נקטע קו הרכבת.הכאוס התחבורתיבשבוע שעבר, חלק עליון בקרון רכבת משא נפתח, נתפס בקווי החשמול - וקרע אותם, בשני מקטעים שונים. הדבר גרם לכאוס תחבורתי ולהשבתה מוחלטת של קווים רבים. עלות תיקון התשתית והנזק שנגרם מוערכים בעשרות מיליוני שקלים. ב-N12 פרסמנו תיעוד מרגע הפגיעה, שממנו החלה תקלת הענק ברכבת ישראל. הרכבת בסרטון נעה על הפסים באזור המרכז כשאחד המדפים שלה נותר מורם כלפי מעלה.