בישיבה שנערכת בשעה זו (ראשון) הורה ראש הממשלה בנימין נתניהו כי נמל תעופה משלים יוקם בצִקלג, צמוד לרהט ונתיבות. בישיבה הנחה ראש הממשלה את מנכ"ל משרד התחבורה משה בן זקן לקדם במהירות את הקמת נמל התעופה החדש.
בנמל התעופה בן-גוריון (נתב"ג) נערכים זה שנים ארוכות להגעה לקצה הקיבולת. ברשות שדות התעופה מעריכים כי הנמל יגיע לקיבולת המקסימלית שלו, העומדת על כ-40 מיליון נוסעים בשנה, ב-2040. אף שמדובר בעוד 15 שנה מדובר בפרק זמן קצר ביחס לזמנים הנדרשים להקמת והכנת נמל תעופה בין-לאומי נוסף שיוכל לחלוק את העומס עם נתב"ג.
ראש הממשלה הכריע לטובת חלופת צקלג חרף דרישת סגן השר אלמוג כהן לקדם נמל תעופה בנבטים. לאחרונה אף הודיע כהן כי יתפטר מתפקידו בממשלה כסגן שר האחראי לענייני בינה מלאכותית - אך לבסוף חזר בו.
"החלטה אבסורדית"
ממטה הנגב ממריא מנבטים נמסר: "ההחלטה לקדם את חלופת צקלג כשדה תעופה בינלאומי חמש דקות מבאר שבע היא החלטה מנותקת מהמציאות – ואבסורדית בכל קנה מידה. מדובר בצעד שגוי, שנועד למטרה אחת בלבד: לקבור את האפשרות להקים שדה תעופה בינלאומי בנגב, ולהכשיר את הקרקע להקמת השדה בעמק יזרעאל.
"מול צקלג, במרחק של שלוש דקות טיסה בלבד, עומד שדה התעופה בנבטים – מתקן צבאי ואזרחי שכבר הושקעו בו מיליארדים בהכשרתו כשדה בינלאומי. כל תכנון מחדש של שדה בצקלג יארך לפחות עשור, יתקל בהתנגדויות קשות מכל עבר, ובעיקר – לא ייתן מענה לצורך המיידי של מדינת ישראל בשדה תעופה בינלאומי נוסף".