בעקבות אירועי הבטיחות: חטיבת המטענים ברכבת ישראל תושבת למשך 3 ימים, ועובדיה יישלחו לכנסי בטיחות, כך הוחלט היום (חמישי). אירועי הבטיחות האחרונים הביאו לפגיעה בתשתיות החשמל של הרכבת - ושלשום רכבת משא יצאה מהפסים והייתה סכנה להתהפכות.חטיבת המטענים תפסיק את פעילותה ממחר ועד יום שני בבוקר. ביום ראשון בבוקר העובדים יתכנסו באודיטוריום לצורך חידוד נוהלים.בהודעה ששלחו ברכבת לעובדים נכתב: לאור אירועי הבטיחות האחרונים החטיבה תפסיק את פעילותה ממחר עד יום שני בבוקר. ביום ראשון בבוקר כל עובדי החטיבה יגיעו לאודיטוריום לכנס. מנהלי האגפים כל אחד בתחומו מול העובדים, הגעה חובה.מרכבת ישראל נמסר: נושא הבטיחות חשוב וקריטי לנו ולכן הוחלט לקיים ריענון של נהלי הבטיחות לכלל החטיבה. בשלב הראשון חשבנו שלא יהיה אפשרי לבצע זאת במקביל לעבודה, אך מתוך רצון למנוע פגיעה מיותרת בעבודה השוטפת הוגדרו לוחות הזמנים מחדש כך שיתאפשר לבצע את הריענון מבלי לפגוע בעבודת החטיבה.התקלה הנוספת ברכבתשלשום, לקראת השעה חצות, קרון משא של רכבת ירד מהפסים, והייתה סכנה שייפול. צוותי כוננות וסמנכל המטענים הוזנקו. אחרי שעות של עבודה הוחזר הקרון למקומו.מדובר על אירוע תפעולי הנבדק, שהתרחש ככל הנראה בשל תקלת תשתית בשלוחת מטענים סגורה, המרוחקת מהרשת הרכבתית. לא הייתה סכנה לעובדים, נמסר מרכבת ישראל. כתוצאה מהאירוע סטו מהמסילה שני גלגלי קרון המשא ולא נגרם נזק לתשתית.עוד נמסר מהרכבת: לטובת מניעת אירועים דומים פועלת הרכבת להתקנת מערכות ניהול תנועה מתקדמות במתחמי העבודה, וכן מבוצעות הדרכות בטיחות, בדגש על הפעלה וניהול אמצעי תנועה ובקרה.לפני כשבועיים, חלק עליון בקרון רכבת משא נפתח, נתפס בקווי החשמול - וקרע אותם, בשני מקטעים שונים. הדבר גרם לכאוס תחבורתי ולהשבתה מוחלטת של קווים רבים. עלות תיקון התשתית והנזק שנגרם מוערכים בעשרות מיליוני שקלים.