חברת התעופה Wizz Air מעוניינת להפוך לחברת התעופה הזרה הגדולה בישראל: מנהלים בכירים במרכז השליטה של החברה בבודפשט הסבירו לחדשות 12 מה ישראל תרוויח מהמהלך. במטרה לעמוד ביעד השאפתני, על החברה להחליט האם תקים בסיס פעילות בארץ - החלטה שמדאיגה את חברות התעופה המקומיות.נכון לעכשיו, וויז היא חברת הלואו-קוסט היחידה שפועלת בארץ. היינו האחרונים שעזבו - והראשונים שחזרו, אמר אנדרש ראדו, ראש מערך התקשורת בחברה. בחברה רוצים לנצל את המצב ולהפוך לחברת התעופה הזרה הגדולה ביותר בנתבג.לשם כך, הם רוצים להשתמש בחלונות ההמראה והנחיתה (סלוטים) של חברות הלואו-קוסט שלא חזרו עדיין לארץ. לפני המלחמה ישראל הייתה יעד תיירותי פופולרי מאוד. ואנחנו רואים שאנשים לאט-לאט מתחילים לחזור וליהנות בתור תיירים בישראל, הוסיף ראדו.במרכז השליטה של ענקית הלואו-קוסט מנהלים קרוב ל-250 מטוסים שנמצאים באוויר. מטוס שלא נמצא בשימוש - מהווה הפסד לחברה, כך מתאר בביקור ראש מרכז הבקרה של החברה ג'יימס מאצ'ן. זה מה שעומד בבסיס הכוונה של החברה להקים בייס בישראל.האם נראה בקרוב בייס של וויז בישראל?כיום וויז מפעילה 35 בסיסים ב-18 מדינות. לפני כמה חודשים הודיעה החברה שהיא שוקלת לפתוח בסיס פעילות בישראל. המושג בייס מתייחס לצוות הטיסה ולמטוס עצמו, הסביר קפטן סאבולקס נאגי. הם מסיימים את יום העבודה שלהם בתל אביב אם לצורך העניין נתבג הוא הבסיס, הוסיף הקפטן. כלומר - המטוס וצוותו יצאו מנתבג וגם יחזרו אליו בסוף הפעילות.במשרד התחבורה מפעילים לחצים על החברה להקים את בסיס הפעילות בארץ, אך בהסתדרות מאיימים להשבית את נתבג במידה והחברה תקבל את ההחלטה התקדימית. בוויז עוד לא מוכנים להתחייב לכך, אך העניין נשקל בימים אלו.מה מבחינת מחירים?כיום וויז עדיין שומרת על עיקרון הלואו-קוסט, וניתן למצוא טיסות במחיר של פעם. ראדו הסביר: חברות רבות לא אוהבות תחרות. כי זה קל לגבות יותר, קל לחיות חיים נוחים יותר. אבל אני חושב שאנחנו חברה פורצת דרך, זאת הסיבה שיש לנו כל כך הרבה טיסות לישראל. וזאת גם הסיבה שאנחנו יכולים להציע מחירים נמוכים כל כך לנוסעים הישראלים.סמנכלית איסתא טלי נוי מתארת את השפעת התרחבות פעילות החברה בארץ: אם אנחנו רואים את וויז היום טסים ליעדים קרובים כמו לרנקה, בודפשט ובוקרשט, אנחנו נראה יעדים קצת יותר רחוקים כמו לונדון וכמו מילאנו - שם באמת נוכל לראות את ההשפעה על המחירים. גם על חברות תעופה אחרות.אם כך, התרחבותה של חברת התעופה הזרה צפויה להוזיל עלויות עבור הצרכן הישראלי. ועם זאת, יש למהלך מתנגדים - מנכל ארקיע עוז ברלוביץ' אמר בראיון בספטמבר שכניסתה של וויז בתנאים של בייס בתל אביב - יביא לחיסול התעופה הישראלית. הצטרף אליו אורי סירקיס, מנכל ישראייר, שאמר באותו החודש שהם לא מפחדים, אלא מוטרדים. זאת משום שהם חוששים ממהלכים לא ענייניים, שנודף מהם ריח פוליטי.אנחנו שמחים מאוד שישראל אוהבת אותנו, ואנחנו גם אוהבים מאוד לטוס לשם, ולקחת את הנוסעים לאירופה ולכל מקום אחר אליו יש לנו טיסות, סיכם אדם אורבן, קפטן בחברת התעופה וויז.