שרת התחבורה מירי רגב החליטה למנות את האלוף (במיל') יפתח רון-טל לתפקיד יור רשות שדות התעופה (רשת). המינוי כפוף לאישור הוועדה לבחינת מינויים ברשות החברות הממשלתיות ולאישור הממשלה.למה זה חשוב?יפתח רון-טל נחשב למועמד נצחי של בנימין נתניהו וממשלתו. בשנה שעברה היה אמור להתמנות לתפקיד ראש מנהלת תקומה – תפקיד שעליו ויתר בסופו של דבר בעקבות ניגודי עניינים. מזוהה עם עמדות הממשלה הנוכחית ומרבה לתמוך בראש הממשלה נתניהו בתקשורת בין השאר כחבר פאנל בערוץ 14. ב-2024 תקף רון-טל את הרמטכל הרצי הלוי וטען כי הוא הרמטכל הכושל ביותר בתולדות צהל.מה קדם לכך?רון-טל בתפקידו האחרון בצבא שירת כמפקד זרוע היבשה. בעבר כיהן כיור חברת נמלי ישראל וכיור חברת החשמל מונה גם ליור הוועדה לבחינת סגירת תחנת הרדיו גלצ - אך ויתר גם על התפקיד הזה בגלל ניגוד עניינים כי משמש כפאנליסט בערוץ 14. שמו של הוזכר בעבר כמועמד לשורה ארוכה של תפקידים, ביניהם יור רשות שוק ההון, יור רשות ניירות ערך, מפכל המשטרה, יור דואר ישראל, יור חברת החשמל (לכהונה נוספת) ותפקידים נוספים.מאחורי הקלעיםל-N12 נודע כי רון-טל לא היה המועמד המועדף על שרת התחבורה רגב, וזו החליטה למנותו לתפקיד בעקבות לחצים מצד ראש הממשלה נתניהו. בין השאר ניסתה רגב למנות לתפקיד את מקורבה עופר מלכה, שנפסל על ידי ועדת המינויים. רגב בחנה בנוסף את המינוי של מקורבה ממשרד התחבורה אבנר פלור ומנהל רשות מקרקעי ישראל ינקי קוינט.התמונה הגדולהרשות שדות התעופה מתנהלת ללא יור קבוע כשנתיים. השכר של יור רשות שדות התעופה עומד על כ-30 אלף שקל שקל בחודש בעבור 60% משרה, כלומר שלושה ימי עבודה בשבוע. הרשות מתמודדת בתקופה זו עם ירידה חדה בהכנסות עקב היעדר תיירים הפוקדים את נתבג. הרשות נאלצה לגייס חוב במאות מיליונים כדי להתמודד עם מצב זה.