לפני קצת יותר משנה, התחילו להתקשר לילנה נציגים מחברת "ס.ס.א פור יו" שתענו שהם מבטחים מוצרי חשמל ושהיא רשומה אצלם כלקוחה. על אף שהיא לא זכרה שנרשמה, הצליחו אותן חברות לשכנע אותה לשלם להן אלפי שקלים כ"דמי ביטול". גם לאחר ששילמה הם לא הפסיקו להטריד אותה ולדרוש ממנה כספים. צוות "באנו לעזור" קיבל את פנייתה מארגון אמון הציבור והעביר אותה לשרה לשוויון חברתי ולרשות להגנת הצרכן בתקווה שיעשו כל מאמץ לעצור את הנוכלות. "למה פניתי אליכם? כי כבר התעייפתי", הסבירה ילנה ב"מהדורה ראשונה".
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות
על פי ילנה נציגי שירות מאותן חברות התקשרו וטענו שעתה אצלם ביטוח למוצרים, ואחרי שנתיים שזה היה בחינם היא צריכה לשלם כסף. אם לחלופין היא תרצה לבטל את הביטוח, דרשו ממנה החברות דמי ביטול בסך 3,500 שקל.
"הם אמרו שעשיתי (ביטוח, א.ד) ואני פשוט לא זוכרת", סיפרה. הם גם אמרו שכרטיס האשראי אצלם לא עובר אז אני צריכה לשלם במזומן או צ'ק מזומן. אחרי כמה ימים הם שלחו לי את הקבלה. פעמיים שילמתי להם כסף, ואחר כך כשהתקשרתי הטלפונים היו חסומים.
"לא יודעת למה שילמתי, כי כשאומרים לי שני חייבת כסף אני נכנסת ללחץ כי אני אף פעם לא חייבת למישהו כסף. אבל התחילו להטריד אותי, כל שבוע מתקשרים כמה פעמים, גם בערב גם בבוקר גם בשעות השינה, מדברים כאילו זה עורכי דין".
צוות "באנו לעזור" פנה לשרה לשיוויון חברתי, מירב כהן, שתסייע בעניין, בתקווה שלחץ מצידה יוביל לפתרון. במקביל ארגון אמון הציבור העביר בקשה לפתיחת חקירה בנושא לרשות להגנת הצרכן.
"אני כבר התעייפתי מהסיטואציה הזו, שכל שבוע מתקשרים מאיזושהי חברה ואומרים לי שאני חייבת כסף ואומרים לי שיש לי חוב באיזשהו מקום", סיפרה ילנה בייאוש.
כך נשמעה שיחה עם "נציג השירות" של החברה:
קורבן הנוכלות: "אני לא רוצה לשלם אני לא זוכר מתי הצטרפתי"
נציגת השירות: "הצטרפת אלינו ב-2018, עשית שירות ואחריות על מוצרי חשמל, מסרת את הפרטים האישיים שלך לנציג, אני בסך הכול מתקשרת כדי לוודא אם לאחר שלוש שנים לבצע לך התחדשות למינוי הזה או ניתוק".
הקורבן: "אז 'ליין פור יו' ששדדו ממני 6,000 שקל ועכשיו גם אתם עם עוד 4,000",
נציגה: "מה 6,000 שקל? מי שדד ממך? הסברתי לך - אני לא יודעת מי זה הליין פור יו הזה, תתן לי לבדוק רגע בהנהלה איך עוזרים לך, ממש אתה נכנס לי ככה ללב תן לי לעזור לך".
בהמשך השיחה קורבן הנוכלות שואל כמה הוא צריך להעביר והנציגה עונה לו: "כן, העברה בנקאית על סך 3,800, אמרתי להם שיורידו 200 שקל מהמשכורת שלי כדי שיעבירו לך, כי אתה נכנסת לי ללב".