הרבה אנשים קונים רכבי יד שנייה באתרי יד 2 או במודעות שמתפרסמות באינטרנט. 3 נשים שרכשו כך רכבים, פנו אל צוות "באנו לעזור" עם סיפור דומה: הרכב שרכשו מסוחר הרכבים יניב לאטי התגלה בדיעבד כשונה ממה שלאטי הבטיח, בין אם במספר סבבי הבעלות שהרכב עבר, בפגמים שהתגלו לו או בהיסטוריית התאונות שלו.
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות
"מצאתי מודעה בפשפשוק, מודעה שפרסמה בחורה על רכב קיה פיקנטו יד שנייה שמורה ומטופלת", סיפרה אחת מקורבנות האירוע, טל ארד. "פניתי למפרסמת המודעה והיא הפנתה אותי לבעלה, הוא הראה לי את הרכב סיפר שהרכב אצלו כבר הרבה זמן ואשתו לא משתמשת בו כבר כמעט שנה אז הוא מוכר אותו. לקחתי את הרכב לסיבוב, היה נראה לי סבבה, אז החלטנו לקחת אותו למכון תקנים לעשות בדיקה לרכב.
"הוא (לאטי, א.ד) הציע לנו את 'טסטקאר', מכון רישוי, וזה היה נשמע לי הגון אז הלכתי לשם. ביחד עם יוסי האחיין שלו, עשינו בדיקה, החזירו לי את הממצאים שאמרו שהרכב נקי מתאונות והכול תקין".
אך בהמשך אותו יום גילתה ארד שהנתונים שקיבלה שונים מאלו שהוצגו לה בבדיקה: "באותו הערב הסתכלנו על הטפסים שקיבלנו, ופתאום ראינו שברישיון שלי, זה שהחזירו לי מדואר ישראל, היה כתוב 'בעלות קודמת: 05', כלומר שאני יד שישית של הרכב. הסתכלתי בעבר הביטוחי של הרכב וראיתי שהרכב הוא 'אבדן להלכה', כלומר שהוא עבר לפחות 3 תאונות".
"התקשרנו באותו הערב ליניב וביקשנו ממנו לעשות ביטול של העסקה, להחזיר לנו את הכסף, ואנחנו נחזיר לו את הרכב - הוא סירב. וכך הגענו לבית משפט. הלכתי 3 ימים אחרי ביצוע העסקה למכון נוסף, מכון ביוקנעם שיעשה לי בדיקה לרכב, ובאמת גילו דברים שונים ממה שגילו ב'טסטקאר'. התגלו שיש מעיכות בשלדה, שהוחלפו דלתות, שהחליפו דלת קדמית ופגושים".
מה שטל סיפרה מופיע גם בכתב התביעה שהיא הגישה לבית המשפט. לאחר שפנתה למשטרה נפתחה חקירה בנושא הן במשטרה והן במשרד התחבורה. לאטי מצידו הגיש כתב הגנה ויש לו גם גרסה שאותה הציג בשיחת טלפון עימנו. "תראי, אני סוחר רכב אנחנו מוכרים הרבה רכבים, יש גם רכבים כאלה", טען לאטי. "אני לעולם לא קונה את האוטו מחברת הביטוח, אני לא מתקן. יש גם כאלה, כולם לוקחים את האוטו לבדיקה וכל דבר הוא יתבטא במחיר. יכול להיות שיש חמישה-שישה מתוך... מעל 10 שנים שאנחנו עובדים, יכול להיות שיש כמה שהם לא מרוצים".
בנוגע למכון הבדיקה, אמר לאטי: "קודם כול, אני אישית לא הייתי איתם בשום מכון בדיקה, אני לא הולך לעשות בדיקות לרכבים אני לא הייתי בשום מכון בדיקה. הם נפגשים עם העובד שלי והם נוסעים לאיפה שהם מחליטים. אנחנו אומרים להם את הכול וכמובן שאנחנו לא מוכרים לאף אחד רכב שהוא לא עבר בדיקה איפה שהוא בחר".
לגבי הכסף של ארד הבטיח לאטי: "אני מיד מחזיר לה אנחנו כבר פנינו אליה, והיא או מחר או ביום ראשון תגיע למשרד של עורך דין שלי ובמקום היא תיקח את הכסף, במקום עושים לה העברה, שתחזיר לי את האוטו".
מהמשטרה נמסר בתגובה: "בימים אלו מתנהלת חקירה במשטרה בעקבות התלונות, וימשיכו לחקור את המקרה ביסודיות ולבצע את כל הפעולות הנדרשות".
ממכון טסטקאר נמסר בתגובה: "ברצוננו להבהיר כי המכון הינו גוף מקצועי בלבד שתפקידו לבצע את בדיקת הרכב על הצד המקצועי הטוב ביותר. המכון הוא צד ניטרלי בכל עסקת קנייה-מכירה שמתבצעת. למכון אין כל קשר כזה או אחר הן כלפי הקונה והן כלפי המוכר וכל אשמה מן הסוג הזה הינה תלושה מן המציאות. תלונה של הגב' טל ארד נדונה בבית המשפט".
מעורך דינו של יניב לאטי, עו"ד ליאור מיכאלוב, נמסר בתגובה: "מרשי עוסק כבר שנים רבות בסחר ברכבים, הוא עוסק הגון שמנסה להתפרנס בכבוד תוך עבודה קשה ובמסחר לגיטימי. במקרים בהם מועלות כלפיו טענות אודות אי שביעות רצון של לקוחותיו הוא עושה את המוטל עליו ואף פועל לפנים משורת הדין כדי להטיב עימם".
"לעניין טל ארד, העניין טרם נידון בבית המשפט, מרשי זכאי להליך משפטי הוגן וצודק ועל כן מנוע מלהגיב בעניין זה. רק יצוין כי לפנים משורת הדין בוצעה גם פנייה לגברת טל ארד בניסיון לסיים את המחלוקת מחוץ לכותלי בית המשפט".
"לגבי הרמיזה שמרשי לכאורה משתף פעולה עם גורמים כגון מכוני בדיקה – אין בהן כל בסיס, העובדה כי 3 מקרים בודדים שבהם רכבם נבדק על ידי אותו מכון בדיקה (מתוך עשרות/מאות עסקאות) אין בה כדי לקבוע כי מרשי או מכון בדיקה כזה או אחר משתפים פעולה. ב-100% מהמקרים הלקוחות הם אלה שבוחרים היכן תתבצע הבדיקה".
צריכים עזרה? פנו אלינו בעמוד הפייסבוק של "מהדורה ראשונה"