הבמבה נחשבת לאחד החטיפים האהובים ביותר בישראל - ונראה שה"שמועות" עליה פשטו גם בעולם. ישראלים רבים מציעים למכירה ב-eBay חטיפים ישראלים, רובם מסוג במבה - וגורפים רווחים נאים. בחברה מגלים לנו שהחטיפים האלה נרכשים במדינות שונות - מאוזבקיסטן ועד ארה"ב וכי התחום רק תופס תאוצה.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
כך למשל נמכרות חמש שקיות במבה (80 גרם) ביותר מ-150 שקלים (39.50 דולר) כולל משלוח בחינם. שמונה חבילות של ביסלי בטעם פיצה יעלו 60.34 שקלים ועוד 47.23 שקלים דמי משלוח. רוב החטיפים הנמכרים הם במבה - כשהמחיר הזול ביותר שמצאנו לפי החיפוש היה 19.60 שקל לשקית במבה אחת (25 גרם) כולל דמי משלוח - כחמישה דולרים.
עוד מוצעות באתר שלוש חבילות של "פופקו" (פופקורן בטעם חמאה ודבש), 80 גרם, ב-39.17 שקלים. ישראלי אחר מציע שקית אחת בלבד ב-23.49 שקלים. כנראה שהרווחים נאים, כי עם הזמן עוד ועוד ישראלים מציעים למכירה חטיפים ישראלים, ובחברה מספרים שמדובר בקטגוריה "חזקה" בתקופה האחרונה בקרב ישראלים.
בעבר היו מכירות בודדות בלבד של מוצרים אלה, שנרכשו בעיקר על ידי ישראלים בחו"ל. עם זאת, לאחרונה נראה שיש גם לא ישראלים שהתאהבו במוצר הישראלי הפופולרי. במקרה אחר, אזרח מקירגיזסטן מזמין בכל שבוע שקית אחת של במבה ואחת של ביסלי.
בחברה יצרו עמו קשר והאיש אמר להם שהוא פשוט אוכל את זה כל שבוע כי זה טעים, ושהוא חלק מקהילה של אנשים שקונים חטיפים מכל העולם ומנסים אותם. עוד הוסיף הקירגיזסטני כי בבמבה ובביסלי הוא פשוט התאהב.
מה החטיף הישראלי הפופולרי ביותר?
מאז שחברת eBay פתחה שלוחה בישראל, עלו במאות אחוזים כמות הרכישות והקניות מהארץ לחו"ל וחוזר חלילה. המדינות בהן קונים הכי הרבה חטיפים ישראלים הן ארה"ב, קנדה ואוסטרליה - וגם מדינות אירופה.
"אני מעריך שמדי חודש נמכרות מאות שקיות של במבה וחטיפים ישראלים אחרים", אמר לחדשות 2 Online אלעד גולדנברג, מנהל הפעילות העסקית של eBay בישראל. "הבמבה הוא המוצר הכי פופולרי, אבל יש עוד מוצרים כמו שקדי מרק וקפה שחור שנמכרים בכמויות יפות".
בחברה בדקו ומצאו כי רוב המוכרים הם עצמאיים - אנשים שקונים לעצמם במבות או חטיפים אחרים בסופר ומוכרים אותם לטובת רווח כלכלי. יש גם פיצוציות ומרכולים קטנים שמציעים אותם למכירה. יש צרכנים שמסתפקים בשקית במבה אחת בלבד, ואחרים שקונים גם עשרות שקיות בכל הזמנה.
ואיזה חטיף הישראלים הכי אוהבים להזמין? "החטיף שהכי נקנה על ידי ישראלים הוא הקיט-קט, למרות שהוא כבר בארץ", מציין גולדנברג. "הסיבה היא שבארץ יש סוגים מוגבלים של החטיף ואילו בחו"ל, בעיקר ביפן, משם מזמינים הרבה יש גרסאות מיוחדות בטעמים שונים שאין בארץ".