סערת אורנג' ממשיכה לעורר הדים ובחברת פרטנר מנסים לצמצם נזקים: במוקד השירות הטלפוני של החברה עונים היום (חמישי) ללקוחות שרוצים להתנתק ומסבירים להם שפרטנר היא חברה ישראלית לכל דבר. בסניפי השירות מעידים על לקוחות שדווקא באים לתמוך בחברת הסלולר והמנכ"ל הנכנס של החברה כינס את עובדיו ונופף בדגל ישראל בגאווה.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
"אם יש רגעים מרגשים בחיים, זה הרגע", אמר המנכ"ל איציק בנבנישתי לעובדיו היום. "אנחנו במדינת ישראל ולא ניתן לאף אחד בעולם להתערב לנו במה שקורה פה. אין לכם מושג כמה אני גאה בכם, אין לכם מושג כמה מרגש לעמוד פה עכשיו, לראות את העובדים המדהימים של החברה הזאת שבכל יום, בכל שעה, משרתים את הלקוחות שלנו נאמנה".
"זאת חברת השירות הטובה ביותר, חברת הטכנולוגיה הטובה ביותר", אמר המנכ"ל כשברקע נשמעות מחיאות הכפיים של העובדים. "אנחנו גאים להיות חברה ישראלית ולא ניתן לאף אחד בעולם להשתמש בנו על מנת לקעקע את זה. אתם מחממים לי את הלב החל מאתמול בערב".
עובד פרטנר: "התחושה היא שפגעו לנו בבית ובמדינה"
"אני משווה את זה לאווירה ב'צוק איתן'", תיאר עובד בפרטנר את התחושות בחברה בשיחה עם חדשות 2 Online. "התחושה של העובדים היא שפגעו לנו בבית ובמדינה. אנחנו חוששים שלקוחות יעזבו והפרנסה שלנו תיפגע".
"ההנהלה מסבירה לנו את ההבדל בין אורנג' לחברת פרטנר הישראלית שאין לה קשר לחברה הצרפתית, למעט המותג שקנינו אותו", הסביר העובד. "אנחנו כרגע הקורבן של המשבר המדיני. מחר זו יכולה להיות כל חברה אחרת".
"כולנו מגויסים, בלי שיגידו לנו, למאבק", הוא הוסיף. "כל מי שיכול הלך לעזור במוקד שירות לקוחות לענות לשיחות של לקוחות כדי להסביר להם את האמת. עובדים שינו את הסמל שלהם בפייסבוק ללוגו של אורנג' עם השם ישראל. תלינו דגלים. כולנו בהתרוממות רוח לעמוד איתן מול המתלהמים. אנחנו נלחמים על הפרנסה שלנו".
"המנכ"ל העולמי אינו נמנה על חובבי ציון", הודה העובד. "חשוב שהלקוחות יבינו שאנחנו חברה ישראלית שנותנת שירות לכל הישראלים. כולם צריכים לחזק אותנו בשעה הזאת ולא ללכת נגדנו".
"החברה בבעלות חיים סבן, הוא ישראלי לגמרי, ממש לא שמאלני"
בשיחה שערכנו הבוקר עם מוקד השירות הטלפוני, ביקשנו להתנתק מהחברה. "קודם כל אנחנו מצטערים על דברי מנכ"ל פראנס טלקום העולמית", השיבה המוקדנית. "אני רק רוצה להדגיש לך כי חברת פרטנר הינה חברה ישראלית בבעלות סבן קפיטל גרופ, בבעלות חיים סבן", הוסיפה נציגת מוקד השירות הטלפוני. "אתה מכיר את חיים סבן? יצא לך לשמוע עליו? הוא ישראלי לגמרי, בעד ישראל, הוא ממש לא שמאלני ואין לו דעות כאלה".
"אורנג' צרפת זה רק המותג", היא הסבירה. "החברה מחזיקה בו מאז 98' והקשר היחידי בינינו לבינם הוא המותג בלבד. זאת אומרת שהחברה תמשיך לשרת אתכם, את כל הציבור בישראל, ללא אפליה או הבחנה כלשהי. אנחנו פרטנר, אורנג' זה המותג עצמו".
לשאלתנו מה מתכוונים בפרטנר לעשות מול אורנג' העולמית, השיבה המוקדנית: "הם כרגע הציגו אותנו כמשהו מאוד שלילי בעולם, וזה לא יעבור בשתיקה. כמו שחיים סבן אמר הבוקר בתקשורת, הוא הולך לתבוע אותם. אז כנראה מהר מאוד ניפטר מהשם אורנג' ונהיה רק פרטנר".
"אתה יכול להניח שאתה לא היחיד שרוצה לעזוב אותנו היום", אמרה לנו המוקדנית. "קיבלנו המון שיחות מהבוקר ולכן זמני ההמתנה לצערי הם גם כאלה".
בסניפי השירות: הלקוחות דווקא באים לתמוך
לעומת זאת, בסניף השירות של חברת הסלולר בירושלים, נראה שהעסקים ממשיכים כרגיל והלקוחות תומכים בחברה הישראלית. "אני לא מרגיש שמשהו השתנה", אמר לחדשות 2 Online גרישה, לקוח עסקי בשנות ה-60 לחייו, שהגיע הבוקר לסניף. "זה רק השם, זה כלום. אני לא מבין על מה המהומה".
"אני אגיד להם להחליף בחברה אחרת", אמר לקוח אחר לחדשות 2 Online. "אני לא רוצה להיות שותף לאורנג' על השם שלהם, על הנזק שהם עושים בארץ. זה כואב לי וזה כואב לכלל. זה נגד ישראל, נגד יהודים. צריך לראות מה לעשות איתם. אני חושב שזו אנטישמיות".
גם חיים, לקוח שהגיע לסניף, הביע תמיכה בחברת פרטנר והציע לנהוג ביד קשה עם אורנג' העולמית. "צריך לתבוע את הצרפתי הזה", הוא אמר. "אני הייתי משנה את השם והולך לתבוע אותו, הוא עשה נזק".
גם העובדים בסניף מנסים להרגיע את הרוחות. העובדים הונחו לא לדבר עם אמצעי התקשורת, אך אליאב, מנהל הסניף בירושלים העיד כי "אצלנו עסקים כרגיל, אין עזיבות או טענות, להיפך. יש אפילו אנשים שהגיעו ואמרו שדווקא עכשיו צריך להראות את הכוח של החברה כאן בארץ. אנחנו נותנים שירות ושמים לב לשירות שאנחנו נותנים, לא לבאזז שמסביב".
עובד נוסף שביקש לא להזדהות, הדגיש כי אנשים צריכים לדעת שחברת פרטנר לא באמת קשורה לאורנג'. "זה כמו שמישהו יתעצבן שמוכרים קוקה קולה בעזה. היו כמה טלפונים של לקוחות ששאלו והיו מודאגים, אבל זה לא הרבה".