יוקר המחיה ממשיך לעלות והממשלה מנסה למנוע את עליות המחירים – אבל שוב בדקה ה-90. וכשהמחירים רק עולים והיצרנים ממשיכים להודיע על התייקרויות נוספות – הפרשי המחירים בין רשתות השיווק מגיעים לשיאים. בדיקה למוצר הפופולרי ביותר בכל בית – שמן - ממחישה זאת.
שמן קנולה מתחלק לשני סוגים עיקריים: מזוכך ומזוכך מועשר בנוגדי חמצון. מבדיקת המחירים של אותו המוצר ברשתות השיווק – עלה כי יש הבדל ניכר של עשרות אחוזים. למרות שהמרכיב העיקרי הוא זהה – שמן לפתית (שמן קנולה) מזוכך.
מחירו של ליטר שמן קנולה של מותג "Borges" עולה 13.90 שקלים, מותג "מילומור" עולה 10.90, מותג "שופרסל" עולה 9.90, מותג "רמי לוי" עולה 8.90 והמותג הזול ביותר הוא של "יש חסד" שעולה 6.90 שקלים לליטר בלבד. הפער בין המותג הזול ביותר ליקר ביותר עומד על 101%.
גם לסוגים אחרים של שמן קנולה כמו אלה המועשרים בנוגדי חמצון קיימים פערי מחירים. שמן קנולה עץ הזית הפופולרי ביותר נמכר ברשתות במחיר של 15.90 שקלים, בעוד מותג בית השיטה עולה 13.90 שקלים – פער של 15% בין המותגים.
בפעם הבאה שאתם עושים קניות, בבדיקה קטנה של האותיות הקטנות שעל המוצר, ייתכן שפשוט תגלו שבמוצרים פערי המחירים גדולים ויכול להיות שגם הטעם יפתיע אתכם - וגם תחסכו הרבה מאוד כסף.