ראש השנה הולך ומתקרב ונראה כאילו כל המצרכים הולכים והופכים יקרים יותר ויותר. לקראת ארוחות החג הלכנו ובדקנו איך אפשר לחסוך קצת בהוצאות על סל הקניות וכמה דרמטיים פערי המחירים בין רשתות השיווק השונות.יחד עם המכון לחקר הקמעונאות אספנו סל של 123 מוצרים אחידים, שמורכב מהמוצרים שכולנו קונים כמו ירקות, פירות, בשר, עוף, דגים, מוצרי דבש, מאפים, מוצרי אירוח, שתייה ועוד. בחנו את מחירי המוצרים האלו בשבע רשתות השיווק המובילות והתוצאה - דרמטית. הפער בין מחיר הסל ברשת היקרה ביותר לזולה ביותר עמד על כ-406 שקל - יותר מ-22%.מחיר הסל האחיד ברשתות המובילות:חצי חינם: מחיר הסל - 1,833.43 שקל. רמי לוי: מחיר הסל - 1,921.58 שקל. קרפור היפר: מחיר הסל - 1,961.91 שקל. יוחננוף: מחיר הסל - 2,017.53 שקל. ויקטורי: מחיר הסל - 2,017.76 שקל. אושר עד: מחיר הסל - 2,059.99 שקל. שופרסל דיל: מחיר הסל - 2,239.18 שקל.את הפערים הדרמטיים ביותר מצאנו בגזרות של מוצרי העוף והירקות - בחלק מהמוצרים בקטגוריות אלו פער המחיר לאותו מוצר עם אותו ברקוד יכול להגיע אפילו ל-500%.בהשוואה לשנה שעברה סל המוצרים לחג התייקר ב-5%. לפי המכון לחקר הקמעונאות, ההתייקרות הזו נובעת מעליות מחירים שבוצעו לאורך השנה, שהרשתות קיזזו רק חלקית באמצעות מבצעים לרגל החג.קטגוריות המוצרים שהתייקרו במיוחד:אנטריקוט: עליית מחירים של למעלה מ-20%. פסטה, אורז ואטריות: עליית מחירים של כ-15%. בשר טחון וחזה עוף: עליית מחירים של כ-12%. מאפים ומוצרי אירוח: עליית מחירים של כ-6%. מוצרי חלב: עליית מחירים של כ-4%.הסקר מעלה שיש תחרות בין הרשתות, אף שהמחירים באופן כללי עלו אצל כולם. הפערים הדרמטיים בין הרשתות על מוצרים זהים מוכיחים שהשוואת מחירים יכולה להניב פוטנציאל חיסכון של מאות שקלים לקראת החג - אם מתנערים מההרגל של לקנות באותה רשת קבועה.