את ההפסקה שלהם ביבשה ניצלו ציון ורינת פרחי מבת ים עד הרגע האחרון. יחד עם 9 נוסעים ישראלים נוספים, הם נהנו מהאי רודוס, אבל הגיעו לספינת התענוגות מאוחר מהשעה שנקבעה. מכאן, המשך החופשה החלומית שלהם כבר נראה אחרת. ב"מנו ספנות" טוענים: "האיחור באחריותם, כל שינוי בשעת היציאה היה משבש לחלוטין את המסלול של 2,000 איש בלי יכולת לתקן".
ציון ורינת סיפרו אתמול (שלישי) ל-N12 כי הם יצאו מהספינה בבוקר בהסעה פרטית שהזמינו כדי לטייל ברודוס, וחשבו שהם אמורים לחזור ב-15:30. "ב-14:30 הסתכלנו בתוכנייה וראינו שבעצם היינו אמורים להגיע לספינה עד 15:00", סיפר ציון. "הנהג נסע כמו מטורף ובגלל הפקקים הגענו ב-15:05, קבוצה גדולה שמתוכה 6 ילדים. המאבטח לא נתן לנו להיכנס, וראינו שהספינה התחילה לשוט לאט. צעקנו וביקשנו שיעצרו, ומלא אנשים צעקו מהספינה שיש עוד אנשים שלא עלו, אבל הספינה עזבה את הנמל".
כתוצאה מכך, ציון אמר שהם נותרו חסרי אונים, ללא הציוד האישי שלהם, בלי כסף ובשיא החום עם ילדים קטנים. "אחת הנשים בקבוצה קיבלה התקף חרדה ולא יכלה לדבר, הילדים היו גמורים ובכו, פשוט זוועה", אמר ל-N12. "ב'מנו ספנות' אמרו לנו לקחת ביום רביעי טיסה ללימסול ולהצטרף שם - בתוספת של 100 אירו לאדם, וכל זה מתוך חופשה של 5 ימים".
ציון סיפר שהמשפחות הגיעו לסניף של חב"ד ברודוס ללא כסף ובלי אוכל או מקום לשהות בו. "פשוט בושה וחרפה שככה החברה מתנהגת לאנשים ששילמו ממיטב כספם על חופשה", אמר ל-N12.
בחברת "מנו ספנות" שמפעילה את שיט התענוגות עליו מתלוננים הנוסעים, מבהירים שההקפדה על לוחות הזמנים היא באחריות הנוסעים. "כל הנוסעים היו מודעים לזמן ההגעה לספינה, שנקבע ל-14:30, חצי שעה לפני מועד ההפלגה", מסרו מהחברה. "המאחרים הגיעו לרציף בשעה 15:20, כלומר באיחור של 50 דקות. הטענה שהם חשבו שהאוניה מפליגה ב-15:30 הינה שגיאה, ורק הם אשמים באיחור".
"הנוסעים שאיחרו בחרו לטייל בעיר בהסעה פרטית, למרות שהוצע להם לרכוש סיורי חוף או הסעה מאורגנת ע"י האונייה - מה שיכול היה למנוע מצב של איחור להפלגה", הוסיפו מ"מנו ספנות". "יציאת אוניה מנמל היא פעולה מסובכת ומורכבת. שעת היציאה נקבעת מראש עם שלטונות הנמל המקומיים. מסיבה זו, מקפידות כל חברות הקרוז בעולם על שעת היציאה ואינן ממתינות למאחרים למיניהם".
ב"מנו ספנות" מסרו גם כי "נציג החברה הבכיר גיל חשמונאי, נשאר בקשר עם המשפחה שאיחרה לשעת היציאה, ניסה לסייע להם בהשגת טיסה לקפריסין, אך הנוסעים העדיפו לטוס ארצה ותיאמו עמו את קבלת הציוד האישי בנמל חיפה ביום חמישי".
"החברה עושה כל שביכולתה לשמור על לוחות הזמנים של ההפלגה על מנת להעניק שרות מיטבי כפי שהיא התחייבה ל- 1,750 הנוסעים ו-600 אנשי צוות שהיו על האוניה בנמל רודוס", אמרו ב"מנו ספנות". "כל איחור בשעת היציאה היה משבש לחלוטין, מבלי יכולת לתקן, את תוכנית ההפלגה בהמשך ופוגע בהנאתם של הנוסעים".
"'מנו ספנות' מדגישה בפני הנוסעים, כמה פעמים במהלך ההפלגה, שיש לשמור על לוחות הזמנים וכי החברה כמקובל בכל העולם, לא תמתין למאחרים", סיכמו בחברה.