המאבק על ההתייקרויות הגיע לסניפים: חלק מרשתות השיווק תלו בימים האחרונים שלטים המזהירים מפני מחסור במוצרי ענקית היבוא "יונליוור" על המדפים. המהלך מגיע בעקבות דרישה של החברה לייקר שלל מוצרים – שנתקלה בסירוב עיקש מצד רשתות השיווק. בתגובה, ביוניליוור החליטו להפסיק ולספק סחורה לאותן רשתות. בסופרים מאמינים שצרכנים יתחילו להרגיש את החוסרים על המדף תוך שבוע לכל היותר, בייחוד במותגים הפופולריים בהם יונליוור מחזיקה: תלמה, דאב, רקסונה, אקס, בדין וקנור.
רשת שופרסל הייתה הראשונה לתלות את השלטים במחאה על ההתייקרות במוצרים של יוניליוור, ואף הסירה את מוצרי החברה מהאתר. "בשל אי הסכמה לעליית מחירים, ייתכן מחסור במוצרי יונליוור", נכתב במודעה. בשופרסל הוסיפו המלצה לרכוש מוצרים מקבילים של מותגים אחרים. ברקע הצפי למחסור במוצרי יונליוור, חלה עלייה ברכישה של המותגים הפרטיים של רשתות השיווק – מה שיצר גם חוסרים נקודתיים על המדפים.
גם ברשת המתחרה ויקטורי סרבו לדרישת יונליוור לייקר מוצרים שונים והצטרפו למחאה נגד ענקית היבוא. אתמול (שלישי) אמר מנכ"ל רשת ויקטורי, אייל רביד, בריאיון לתוכנית חיסכון: "עליית מחירים של 15% היא גדולה מידי לצרכן הישראלי - זו עלייה גסה ללא משא ומתן". ברשת הקמעונאות רמי לוי פרסמו פוסט ברשתות החברתיות בנושא, אך נכון לעכשיו לא נתלו שלטים בסניפים מאחר ולטענתה, כרגע, אין חוסרים.
מדובר במאבק שלא נראה כמותו בתחום הקמעונאות בישראל ובשלב זה לא ברור מה יהיו תוצאותיו. ברשתות מבקשים מהצרכנים להתאזר בסבלנות וסבורים שניתן יהיה לצמצם משמעותית את ההתייקרות, בקרב שהחל לפני כשבוע. לטענתם, ספקים שלא ימכרו את הסחורה שלהם בתוך כשבועיים מהיום, כלומר כשלושה שבועות ללא מכירות, יתחילו להרגיש זאת בכיס.
בינתיים ברשתות השיווק ממשיכים לעמוד בסירוב להעלאת המחירים ומנסים לזכות בתמיכת הלקוחות. "אנחנו מנסים להילחם את המלחמה של הצרכנים", אמר רביד. הוא סיפר כי בויקטורי מקווים שהמהלך יבהיר לכל הצדדים כי הצרכן הוא הקובע, והרשתות מחויבות לתת לו אלטרנטיבות. "אם הספקים לא יבינו את זה וילכו עם הראש בקיר - תהיה בעיה", הוסיף.