הפערים בין המותג הפרטי של רשת "שופרסל" לבין המותג "יש חסד", המנוהל ומוחזק גם הוא על ידי קבוצת שופרסל ופונה לקהל החרדי – ממשיכים לעורר תמיהה. אותם בעלים, שני מותגים, מוצרים זהים – אבל המחירים בהחלט שונים. אמש הצגנו ב"תוכנית חיסכון" את חלקו הראשון של התחקיר אודות הפערים במותגים הפרטיים שבבעלות הקבוצה – ואמש (שלישי) אנו ממשיכים בחשיפה.
"יש חסד" מחויבת במיוחד למחיר הקבוע של המוצרים – וניתן לראות זאת על המוצרים עצמם: הרשת למעשה מדפיסה את המחירים כחלק מהאריזה של המוצר, וכך הרשת לא יכולה להעלות מחירים מבלי שהצרכנים ישימו לב לכך.
הפערים בין שני המותגים
נתחיל בהשוואה של מוצר בסיסי – קמח חיטה לבן. מותג "שופרסל" נמכר ב-6.90 שקלים, בעוד שמותג "יש" עולה 4.90 שקלים בלבד. שני המותגים מיוצרים באותו במפעל בחיפה – והפער במחיר מגיע ל-41%.
חבילת שקדי מרק 400 גרם של המותג הפרטי שופרסל עולה 7.90 שקלים – ואילו על שקדי מרק של "יש" תשלמו שקל אחד יותר, אך החבילה שתקבלו היא גדולה יותר – 600 גרם. כלומר - אותו המוצר בכ-35% פחות מאשר בשופרסל. גם המפעל וגם חומרי הגלם – זהים. מה בכל זאת שונה? קהל היעד.
והנה דוגמא נוספת: מחיר המחירון של ג'ל רחצה "שופרסל" עומד על 13.90 שקלים, לעומת המותג "יש" שם המחיר עומד כל השנה על 7.90 שקלים. שני המותגים מיוצרים באותו המקום בטורקיה ומיובאים על ידי אותו היבואן – הרכיבים הם אותם הרכיבים, זהים – אבל הפער במחיר במהלך השנה מגיע עד ל-76%.
"כל הפורמטים של הקבוצה זמינים בפני כולם"
לפני יותר משנה חשפנו ב"תוכנית חיסכון" את האתר הסודי של שופרסל, "ישיר למהדרין". גם שם ראינו כיצד שופרסל מציעה מחירים שונים ללקוחות שונים, ולכן שוב נשאלת השאלה – מדוע שופרסל מתיימרת להילחם ביוקר המחיה, אך לא מציעה לכלל הסניפים את המוצרים שכבר ברשותה במחירים הנמוכים בעשרות אחוזים?
תגובת שופרסל: "כל הפורמטים של קבוצת שופרסל זמינים בפני כל תושבי מדינת ישראל, לרבות הפורמטים של רשת "יש". קבוצת שופרסל נותנת מענה למיליוני לקוחותיה באמצעות פורמטים קמעונאיים שונים, המאופיינים בעלויות תפעול שונות, במגוון מוצרים שונה, בתמחור ובמיקודים מבצעיים שונים, בחוויית שירות שונה ובהטבות מועדון שונות. אנו מזמינים את הציבור הרחב להגיע ולרכוש בשלל הפורמטים של קבוצת שופרסל".