קרפור ממשיכה במסע שלה לייבוא מוצרים של המותג הפרטי של הרשת הצרפתית לישראל. הם מתחילים מן הסתם במוצרים שהכי כואבים לישראלים בכיס: טואלטיקה, מזון וגם חומרי ניקוי שהתייקרו בשנה האחרונה בשיעור של עד 35%.
"קרפור היא מובילה עולמית באוכל אורגני, מספר אחד באירופה", אומר מנכ"ל הרשת אורי קילשטיין, "פסטה אורגנית של קרפור תעלה 5.90 שקלים, לעומת פסטה אחרת של מותג מוכר שתעלה 10.90 שקלים".
"הקטגוריה הזו אצלנו פה שילשה את עצמה בסניפי קרפור ממה שהם היו בעבר", תיאר קילשטיין, "אנחנו מעשירים את המדפים שלנו עם עוד מוצרים של קרפור - רק השבוע הכנסנו עוד 70 מוצרים. לדוגמה ופלים שוקולד עולים אצלנו 5.90 שקלים ואותו המוצר של מותג מוכר עולה כבר 10.90 שקלים".
איפה הבעיה?
במחירים הנמוכים שאף אחד לא מבטיח שיישארו כך, למרות שברשת מבטיחים שאלה המחירים ללא מבצעים. אבל מניסיון העבר של רשתות שהגיעו לארץ ונפתחו - הישראלים כבר נכוו. ויש עוד בעיה – הישראלים מכורים למותגים. הלקוחות מצד אחד צמאים למחירים נמוכים, מצד שני נותנים למוצרים חדשים פעם אחת צ'אנס – ואם לא יהיה טוב יחזרו למותגים המוכרים. "אני מנסה - אם יהיה טוב ממשיכים (לקנות), אם לא יהיה טוב לא ממשיכים", סיפרה אחת הלקוחות ברשת, "בטח שאני מסתכלת (על המחיר), זה הדבר הראשון".
דוגמאות נוספות למחירים ברשת: זוג מברשות שיניים ב-6.90 שקלים, תבלינים שמחירים ברשת נע בין 2.90 שקלים ל-5.90 שקלים לעומת מותגים מובילים של תבלינים שמוכרים בין 4.90 שקלים ל-10 שקלים.
למה הגיעו לארץ רק חלק מהמוצרים של קרפור?
שלומי מגילנר, מנהל תחום מכולת, פארם וניקיון ברשת הסביר: "מבחינת מכון התקנים, הוא דווקא גוף יותר קואופרטיבי ועם חסמים שהם קטנים יותר. זאת לעומת משרד התמרוקים - ששם באמת יש המון קשיים וכל מיני סטנדרטים מקום המדינה, שעדיין לא רועננו הרבה זמן - ושם באמת קשה".
בסוף צריך לזכור דבר אחד – לקרפור אין עדיין יותר מדי סניפים, יש מקומות בארץ שכלל לא ירגישו בתחרות החדשה הזו שנכנסה לשוק. ומעבר לזה, אי אפשר להסתמך רק על רשת אחת שתוריד בישראל מחירים באמת.