הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן בוחנת את התנהלות סטודיו C במהלך הזמן שקדם לפתיחת הליכי חדלות הפרעון של החברה, כך פרסמה היום (ראשון) הרשות. כפי שפורסם ב-N12, נשים רבות קיבלו הצעות להנחות תמורת מנוי ב"תשלום אחד", בשבועות שלפני ההודעה של הרשת על פירוק מרצון.
הרשות להגנת הצרכן העבירה פנייה לנאמני סטודיו C ולממונה על הליכי חדלות פרעון ובה הבהירה כי "סמיכות הזמנים של הליכי חדלות הפרעון ושכנועי נציגי החברה לרכוש את השירותים בתשלום אחד מראש, מעלים חשד להתנהלות שהינה בניגוד להוראות החוק".
לרשות הגיעו תלונות רבות מטעם צרכניות שטענו שמספר ימים קודם, ואף יום לפני שהחברה הגישה בקשה לפתיחת הליכים לפי חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, שכנעו נציגי החברה את הצרכניות לרכוש את שירותי החברה (לדוגמא מנוי שנתי) בתשלום אחד מראש על ידי מתן הנחה גדולה בסכום התשלום.
לטענת הרשות, ההצעות שקיבלו מנויות הסטודיו הגיעו על אף שהחברה הייתה מצויה כבר במצב של חדלות פירעון. זאת ועוד, לכאורה נושאי המשרה ובעלי התפקידים בחברה ידעו כי בכוונת החברה להגיש את הבקשה וכי התמורה לא תינתן לצרכניות.
ההודעות שנשלחו למנויות כפי שהגיעו לידי N12:
הרשות מבהירה שישנה סכנה שכספן של המנויות ששילמו לא קיבלו תמורה לא יחזור אליהן מקופת הפירוק, בשל סדר הפירעון הקבוע בחוק. עם זאת הרשות מציינת כי מנויות שמבקשות לקבל את כספן בחזרה יצטרכו לפנות לנאמן ולהגיש תביעת חוב, וזאת תוך 6 חודשים מיום פרסום הצו, כלומר עד 28 בפברואר 2022.
מלבד התנהלות לא הוגנת לכאורה מול מנויות הסטודיו, הרשות בוחנת גם את אחריות נושאי המשרה ובעלי התפקיד בחברה בהתאם לחוק, לרבות בחינה של אחריות דירקטור או מנהל כללי שלא פעל לצמצום היקף חדלות הפירעון, ניהול במרמה של נושא משרה, הפרת חובה בידי בעל תפקיד בתאגיד וכיוצא בזה.
רשת סטודיו C נקלעה לקשיים במהלך תקופת הקורונה ומהם היא לא הצליחה להשתקם. בחודש יולי הודיעה החברה על פירוק מרצון, הודעה שהגיעה בהפתעה למנויות ולעובדים כאחד. בחודש אוגוסט נרכשה הרשת על ידי רונית רפאל, ששילמה עבורה כמיליון שקלים.