המחסור במוצרי חלב במקררים של רשתות השיווק מחריף ומצטרף למחסור בנייר טואלט, בדגני בוקר ובמוצרים רבים אחרים. כמעט חודש חלף מאז החלו רשתות השיווק להחרים את מוצרי יוניליוור שהתייקרו, והשבוע לראשונה יוניליוור מתחילה להרגיש את זה בכיס. הבעיה – גם הרשתות נפגעות מהמצב, המותגים הפרטיים שלהם לא מצליחים להחליף את המותגים המוכרים שירדו ולא ברור כמה זמן הן ימשיכו במאבק.
יוניליוור חוותה ירידה של 9.5 מיליון שקלים בהכנסות של רק בשבוע האחרון, ביחס לשבועות קודמים, בכל הקטגוריות שהיא מוכרת. כך למשל בדגני הבוקר הפסידה יוניליוור 2.4 מיליון שקלים ובקורנפלקס של אלופים לבדו – 860 אלף שקלים. מוצרי השיער של יוניליוור, ביניהם פינוק, חוו ירידה של מיליון שקלים בשבוע ובגזרת הדאורדורנטים, בהם מותגי דאב, אקס ורקסונה, צנחו ההכנסות השבוע בכ-540 אלף שקלים.
אך לא רק יוניליוור נפגעת. המכה מגיעה גם לרשתות השיווק עצמן, שמגלות שהביקוש למותג הפרטי שלהן לא גדל מספיק כדי לכסות את הבור שנוצר מהיעדר המותגים המוכרים של יוניליוור. הכנסות רשתות השיווק ירדו בשבוע האחרון ב-8 מיליון שקלים ביחס לשבועות קודמים. בקטגוריית דגני הבוקר הפסידו רשתות השיווק כ-1.3 מיליון שקלים ביחס לשבועות קודמים, במוצרי השיער חוו ירידה של 1.2 מיליון שקלים בהכנסות וכך גם בדאורדורנטים.
איפה בכל זאת אפשר לראות עלייה ברכישות מוצרי יוניליוור? דווקא במכולות הקטנות. הצרכנים שלא מצליחים למצוא את המוצרים שהם מחפשים ברשתות השיווק הגדולות הולכים למכולות הקטנות, שם נרשמת עלייה של 10% בקניות של דגני הבוקר של יוניליוור, מרקי קנור ועוד.
האם הפגיעה ברשתות השיווק תגרום להן להתקפל מול הדרישות של ענקית המזון והטואלטיקה, או להפך, ההפסדים הכבדים של יוניליוור יובילו אותה לנהל משא ומתן עם הרשתות? בשבועות הקרובים נדע.