המאבק ביוקר המחיה: על רקע הדרישה של יבואנית הענק דיפלומט לבצע עליית מחירים של עשרות מהמוצרים שלה כבר בתחילת השבוע, ברשתות השיווק הגדולות הודיעו כי הן מסרבות להיענות לבקשה, כך פרסמנו אמש (שישי) באולפן שישי.
בתגובה על הסירוב של הרשתות ובהן שופרסל, הרשת הגדולה בישראל, בדיפלומט מאיימים כי מי שלא יאשר את עליות המחירים – יפסיקו לספק לו סחורה: אם לא יאשרו את העליות, לא יסופקו להן מוצרים.
האולטימטום של הרשתות לדיפלומט מגיע על רקע המחאה הצרכנית שמובילה בין השאר ההסתדרות, כאשר הבאות שצפויות להעלות את המחירים הן שסטוביץ' וקימברלי קלארק. בין המוצרים שמשווקת דיפלומט והיא מאיימת שלא יסופקו, נמצאים המותגים המובילים ביותר ובהם טונה סטארקיסט, קפה ג'ייקובס, שוקולד מילקה ואוראו, אבקת הכביסה אריאל, ג'ילט, פרינגלס ועוד.
בדיפלומט מרגישים שכל האש מופנית עליהם כי הם הראשונים לבצע עליית מחירים, וגורמים בסביבת היבואניות מזהירים: שימו לב שהחרם שמובילה ההסתדרות הוא בעיקר כלפי מותגים אמריקניים וכי לא בטוח שהם יאהבו את הניסיון הזה לחרם צרכני דווקא על מותגים אמריקניים.