המתוק יהיה פחות מתוק: מחר, ב-1 באפריל, ייכנס לתוקפו גל העלאות מחירים במוצרי הממתקים בישראל. מותגי שוקולד ומתוקים מובילים, כולל מארס, טוויקס, M&M, לינדט, נוטלה וקינדר, מעלים את מחיריהם בטווח של עד 30%. במקביל הנסיעה לרכוש את המתוקים תהיה יקרה יותר כי ממחר יעלו מחירי הדלק ב-8 אגורות לליטר בנזין. הגל החדש מצטרף לגל קודם של עליות מחירים שנכנס לתוקף רק ב-1 בינואר האחרון, במוצרים דומים מחברות שטראוס, יוניליוור, אסם נסטלה וכרמית.

חברת הממתקים מארס ריגלי הודיעה לקמעונאים על עליית מחירים של עד 10%. החברה מייבאת את מותגי השוקולד מארס, באונטי וטוויקס, סוכריות M&M, סקיטלס, אורביט ומוצרים נוספים. בהודעה שנמסרה לרשתות המזון נומק המהלך בעליות במחירי הייצור, הלוגיסטיקה וחומרי הגלם.

גם חברת פרימיום, נציגת מוצרי פררו בישראל, מעלה מחירים. החברה מייבאת בין היתר את מוצרי מותגי המתוקים והממתקים נוטלה, קינדר, שוקולד פררו וסוכריות טיק טק. מחירי נוטלה מזנקים בשיעור חד במיוחד של 18%. מפרימיום נמסר כי: "כתוצאה מעלייה בתשומות הייצור, אנו נאלצים לעדכן את מחירון המוצרים שלנו באופן מתון ובשיעור ממוצע של 5%. אנו מבצעים את עדכון המחירים לאחר שנקטנו בכל אמצעי ההתייעלות האפשריים העומדים לרשותנו. מדובר בעדכון המפצה באופן חלקי בלבד על העלייה המתמשכת בעלויות תשומות הייצור, כאשר את רוב העלויות אנו ממשיכים לספוג".

קונים בסניף שופרסל דיל בקצרין (צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90)
קניות בסופר (ארכיון, למצולמים אין קשר לכתבה)|צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

חברת סידס, יבואנית שוקולד לינדט, הודיעה אף היא לקמעונאים על התייקרות חדה במחיר מוצריה: 30% לכל מוצרי המותג ובהם טבלאות שוקולד אקסלנס, לינדור ובונבוניירות. לדברי סידס, הסיבה להעלאה היא "עליית מחירים של פי חמישה" בחומרי הגלם.

חברות הממתקים שכבר העלו מחירים

גל עליות המחירים הנוכחי מגיע לאחר גל קודם של התייקרויות משמעותיות שנכנס לתוקף בחודש ינואר. חברות המזון המובילות - שטראוס, יוניליוור, אסם נסטלה וכרמית - הכניסו אז לתוקף העלאות מחירים בשיעורים של עד 20%. שטראוס העלתה את מחירי טבלאות השוקולד עלית, קפה טורקי, מאפים ואבקת קקאו. יוניליוור ייקרה את מוצרי ורד הגליל, קליק בתפזורת וחטיפי הנוגט. כרמית הודיעה על העלאה דרמטית במחירי המתוקים שלה, ואסם נסטלה עדכנה מחירים בקטגוריות הקפה, השוקולד, הרטבים ומוצרי צבר וטבעול.

הנימוקים העיקריים שניתנו להעלאות המחירים הקודמות היו דומים לאלו של הגל הנוכחי: עליות חדות במחירי חומרי הגלם, במיוחד של הקפה והקקאו. ביוניליוור נימקו את ההתייקרות ב"העלייה החריגה והמתמשכת במחירי הקקאו בעולם, שהתייקרו בשיעור של יותר מ-100% רק בשנה החולפת".