בתחום התקשורת ומוצרי החשמל הכל ידוע מראש, רק צריך לדעת לשחק את המשחק. המחיר הראשוני – גבוה. עכשיו הכל תלוי בכושר המיקוח שלכם. התחלנו בחיפוש אחר טלוויזיה. בסניף "טרקלין חשמל" בתל אביב קיבלנו את המחיר הבא – 3,850 שקלים. אחרי משא ומתן קצר למדי, קיבלנו הנחה של 150 שקלים. אחרי שהמוכר עצמו פנה לממונה עליו, הוצעה לנו הטלוויזיה ב-3,350 שקלים בלבד – הנחה של 500 שקלים.

בסניף ברשת המתחרה "א.ל.מ." חשבנו תחילה שפגשנו מוכר קשוח. מחיר זה מחיר. מסך פלזמה של "סמסונג" הוצע לנו ב-3,370 – וכבר כששמענו את המחיר הבהרנו כי הוא הרבה מעל למה שאנו מוכנים לשלם. איך מתקדמים הלאה? פשוט נוקבים במחיר – ובמקרה זה: 2,400 שקלים לאותו המוצר בדיוק. "לא לא לא. זה לא מחיר להתווכח אלא מחיר למכירה", אמר לנו המוכר – ואנו החלטנו דווקא כן להתווכח. התוצאה הייתה מדהימה: הצעת מחיר בגובה 2,750 שקלים.

רק שתי דקות נדרשו להוריד את אותו מוכר בעל חזות קשוחה ב-550 שקלים, מה שהבהיר כי השקעה של כמה שניות נוספות במיקוח בוודאי לא תוכל להזיק. "תן עוד איזה ירידה קטנה. תן לי הרגשה טובה", אמרנו לו – והוא נענה בחיוב עם הצעת מחיר של 2,700 שקלים. את הביקור בסניף "א.ל.מ." סיכמנו בהנחה של לא פחות מאשר 670 שקלים.

דברו אליהם במתחרים

המחיר הראשוני לגלישה רחוק מאוד מהסופי (צילום: חדשות 2)
המחיר הראשוני לגלישה רחוק מאוד מהסופי|צילום: חדשות 2

אם חשקה נפשכם בחבילה סלולרית חדשה, בהחלפת ספק אינטרנט או בקו טלפון חדש – כל שתצטרכו הוא להגיד לנציגי החברות השונות במוקדי המכירה את משפט הקסם "בדקנו אצל המתחרים" – ותופתעו לראות באיזו מהירות ירד המחיר.

כך למשל, הצעה ראשונית מ"בזק בינלאומי" לחבילת גלישה באינטרנט במהירות 2.5 מגה כללה חודש ראשון חינם, ואחריו 29 שקלים בחודש. "קיבלתי פשוט הצעה יותר טובה", נאמר לנציג – ומצדו השני של הקו הבחנו בפרץ נדיבות: גלישה באותה מהירות הוצעה לנו גם כן במחיר של 29 שקלים בחודש, אבל עם שלושה חודשים בחינם. כך, כמעט בלי מאמץ, הצלחנו לחסוך 58 שקלים.

אחר כך פנינו באמת אל המתחרים – חברת "012 סמייל" – והשתמשנו באותה השיטה בדיוק. חבילת גלישה במהירות 2.5 מגה הוצעה לנו במחיר 29.90 שקלים בחודש. "יש הצעות יותר אטרקטיביות", אמרנו לנציג המכירות – שמיהר להרגיע אותנו בכך ש"באישור חריג ביותר, נעשה לך חודשיים ראשונים ללא עלות במתנה. ואחר כך – 25.90 שקלים".

באותה הזדמנות, החלטנו למתוח את החבל מעט יותר ולבקש גם שירותים שלא קשורים למוצר שאותו רצינו לקנות. לצורך כך, "גייסנו" בן-דוד שהמצאנו שמתגורר בבריטניה. "יש לך איזה שיחות (לחו"ל) חינם על הדרך?", שאלנו אותו – ובלי שום מאמץ, קיבלנו את מבוקשנו. "אתה יכול לקבל ממני כרגע 20 דקות מתנה בכל חודש, ללא עלות", אמר לנו הנציג הנדיב.

גם המוקדן הנחוש של yes נשבר

_OBJ

במקום להתקשר לבריטניה בדקות שקיבלנו בחינם, העדפנו להמשיך בבדיקה – הפעם עם HOT ועם yes. תחילה הוצעה לנו חבילת ערוצים ב-234 שקלים. כשהבהרנו שהמחיר גבוה לנו מדי, ענתה לנו נציגת המכירות: "קיבלתי אישור לתת את זה ב-219 שקלים".

גם כאן ניסינו את שיטת המתחרים. זיהינו מוקדנית נחמדה ואדיבה וידענו שאנחנו בדרך הנכונה. "המתחרים נותנים לי את זה בפחות", הטחנו בה. משפט הקסם שוב עשה את שלו, ואת אותה החבילה קיבלנו ב-199 שקלים בלבד – בתוספת חודש מתנה. בסך הכל, מדובר בחיסכון סכום של 619 שקלים בשנה.

לעומת HOT, המוקדן שענה לנו ב-yes היה קשוח בהרבה – וניסה ללחוץ עלינו. הוא הציע חבילת ערוצים בעלות 229 שקלים בחודש, ואנו מיד הבהרנו לו שעבורנו מדובר בהוצאה גבוהה מדי. "כשאני הולך למקום ואומרים לי מחיר – זה המחיר", אמר לנו הנציג, שהוסיף: "זה לא מחיר שנתתי כדי שיהיה לי לאן לרדת".

למרות הניסיון להציג נחישות, לא חלף זמן רב עד שהתבשרנו על ידי אותו נציג בכך ש"אפשר לבוא לקראת ולתת עוד חבילת תוכן, לתת 13 סרטים. כל סרט כזה עולה 23 שקלים. אנחנו מדברים על הטבה של 400 שקלים". הפעלת לחץ נוספת הביאה לכך שהופתענו בעוד צ'ופרים: ארבעה חודשים של שימוש ב-VOD ללא דמי שימוש, עם קופון בכל חודש לשימוש בתכנים בשווי 35 שקלים.

לסיכום – במקום שבו אמרו לנו שהמחיר הוא סופי הצלחנו להשיג הטבות של יותר מ-1,100 שקלים. אז אלו הטיפים שיהפכו את חייכם לקלים – ובעיקר זולים יותר: בואו לקנייה ממוקדים, עשו סקר שוק להשוות מחירים, אל תחשפו את כל הקלפים, אל תסכימו מיד למחיר שהוצע לכם, אל תפחדו לא לבצע את העסקה, ואם אומרים לכם שיש צורך באישור מיוחד מהמנהל – אל תתרשמו. זה בסך הכל חלק מהמשחק.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק