לאחר המתיחות המתמשכת במזרח התיכון, ולמרות הקדמת הפעלת הטיסות של וויז אייר בישראל, חברת הלואו קוסט הודיעה היום כי תסגור את בסיסה באבו דאבי ותבטל את כל הקווים ממנה החל מספטמבר הקרוב. המשמעות: הקו הפופולרי בין תל אביב לאבו דאבי יבוטל גם הוא.

> המדריך המלא למטייל באבו דאבי

חברת הלואו קוסט ההונגרית, שפעלה באבו דאבי תחת המותג "וויז אבו דאבי" והפעילה בסיס תעופתי עם לא פחות מ-34 קווים ליעדים שונים במזרח התיכון, באסיה ובאירופה, החליטה לסגור את כל פעילותה החל מה-1 בספטמבר. מנכ"ל וויז אייר, יוזף ורדי, הסביר ש"שרשת האספקה, חוסר היציבות הגיאופוליטית [במזרח התיכון] וגישה מוגבלת לשוק, הקשו יותר ויותר על שמירה על השאיפות והמטרות המקוריות של הפעילות בנסיכות האמירתית".

במקביל, הסביר, החברה מעוניינת להתמקד באזור הליבה שלה במרכז ובמזרח אירופה, כמו גם במדינות כמו אוסטריה, איטליה ובריטניה. לוויז היו ציפיות גבוהות מההרפתקה שלה באבו דאבי, עם אמונה שהבסיס שם יתרחב לצי של 100 מטוסים תוך 15 שנים.

מוזיאון הלובר אבו דאבי (צילום: Creative Family, shutterstock)
אבו דאבי|צילום: Creative Family, shutterstock

ההשפעה הישירה על הנוסעים הישראלים כאמור, היא ביטול הקו הישיר מתל אביב לאבו דאבי, שפעילותו תתחדש ב-15 באוגוסט כמתוכנן, אך תיסגר לצמיתות כעבור שבועיים בלבד, ב-29 באוגוסט - אז תמריא הטיסה האחרונה של הקו. הביטול עשוי להשפיע על עשרות אלפי ישראלים שהזמינו כרטיסי טיסה עד לסוף לוח הטיסות הפתוחות להזמנה באוקטובר 2026.

נזכיר שהקו הישיר בין ישראל לבין איחוד האמירויות נפתח באפריל 2021, מספר חודשים בודדים בלבד לאחר חתימת "הסכמי אברהם", ובכך הייתה וויז אייר לחלוצה שבקווים בין המדינות. בנוסף, הייתה החברה לזולה ביותר כשתמחרה את הטיסות בקו במחיר התחלתי של 89 שקלים - כשבפועל ניתן היה לטוס גם ב-45 שקלים בלבד לפני ה-7 באוקטובר. רבים מהנוסעים הישראלים ניצלו את הקו כדי להמשיך לדובאי, ואחרים בחרו לנפוש במלונות הענק של אבו דאבי ולבקר בפארקים המפורסמים של פרארי, האחים וורנר ועולם הים. בתוך כך, תותיר החברה ואקום בכל הנוגע לבשורת המחירים בטיסות לאיחוד האמירויות, כשחברות התעופה שימשיכו לפעול הן החברות הישראליות, לצד איתיחאד ופליי-דובאי.