האם יצרניות החלב הן שיזמו את מבצעי הקוטג' הנוכחיים? בדיקת "גלובס" מעלה אפשרות כי חברות החלב מממנות את המבצעים עליהם הכריזו רשתות השיווק השבוע, וזאת בתגובה לחרם הצרכנים שהתגבש בקהילה החברתית פייסבוק.
לדברי קמעונאי בשוק, "תנובה ושטראוס הציעו לנו לעשות מבצע 1+1 על הקוטג'. הן רוצות לעשות את המבצעים דחוף כדי לחסל את המלאי. תאריך התפוגה של הסחורה קרוב והחברות בלחץ לגמור את הסחורה". לדברי קמעונאי אחר, נציגי תנובה פנו לסניפים של הרשת והציעו גם הם מבצעי 1+1 על מכירות הקוטג'.
גם בעל השליטה ברשת "מחסני כמעט חינם" עדי צים, מודה בשיחה עם "גלובס" כי "טרה מגבה בפועל את המבצע" על הקוטג' ברשת. לדבריו, לרשת יש הסכמים על מבצעי שבועות והיא נהנית עדיין מתעריפי החג ולכן במסגרת זו היא הוזילה ביומיים האחרונים את מחיר הקוטג' ל-4.5 שקלים כאשר כפועל יוצא מכך, הוא ממומן על-ידי חברת טרה.
עוד אומר צים, "פנינו לכל חברות החלב וביקשנו מבצעים עמוקים על כל מוצרי החלב, כולל הקוטג'. חלקן נענו בברכה כי הן כנראה בלחץ בגלל הקהל. עבודת הקהל עושה את זה על המחלבות".
קמעונאי אחר בשוק מעריך כי בכוונת חברות החלב להפחית את ייצור הקוטג': "להערכתי הן יעצרו את הייצור כי אין להן כוונה להיכנע במחיר ואת זה אני יודע מאינפורמציה גבוהה שהגיעה אליי. הן רוצות לגמור את המלאי ולייצר לפי הקצב של המכר".
תנובה מסרה בתגובה שהיא "אינה מבצעת מבצעים על קוטג' מיוזמתה". מטרה נמסר: "אין לנו קשר למבצעים אליהם מתייחסים בכתבה". משטראוס טרם נמסרה תגובה.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
סערה בגביע קוטג' - סיקור מיוחד:
ישי: לחקור תיאום מחירים בקוטג'
אלמנת ממציא הקוטג': הוא היה מצטרף לחרם
בדיקה: קוטג' בלונדון - 3 שקלים בלבד