זה לא קל להתחרות בויסוצקי, החברה ששולטת ב-80% משוק התה בישראל. לא מעט חברות מנסות לחדור לשוק ולהילחם על מה שהצרכן בוחר. היבואנית ליימן שליסל משווקת את ליפטון - והיא מנסה להגיע ללב של הלקוח דרך המחיר. "המטרה היא להציע לצרכן הישראלי תה איכותי שהוא בעצם המותג הנמכר ביותר בעולם במחיר נוח לכל כיס", מספרת טל קרן, מנהלת מותג ליפטון.
סיקור N12
ויסוצקי הרבה יותר נמכרים בישראל מאשר המותג ליפטון, על אף שמחירו נמוך הרבה יותר: "זה נתון שמאוד מפתיע גם את ליפטון העולמית", מציינת קרן, "ובאמת ככה השוק בישראל הוא חריג בנוף בקטגוריית התה לפחות שבה יש בעצם שחקן אחד מובהק".
100 מיליון שקל פער במכירות
מנכ"ל בית הייעוץ SuccessCode מתאר את המצב: "כשמסתכלים על המדף, אנחנו כמעט ולא רואים טעמים של חברות אחרות. אם זה נגיד ליפטון, ארבעה-חמישה טעמים בלבד. הקהל הישראלי, החך הישראלי, אוהב הרבה מאוד תה ובמגוון גדול מאוד של טעמים. עד שלא יהיו עוד טעמים, יהיה קשה לתת פייט למותג כל כך גדול וכל כך מגוון כמו ויסוצקי".
רק מתחילת השנה, מכרה ויסוצקי תה בעלות של 111 מיליון שקל, אחריה שסטוביץ' בפער גדול – ב-9 מיליון שקלים – ומותגים פרטיים אחרים ב-6 מיליון שקלים.
ויסוצקי מוכרת תה גם בקנדה, רק שהמחיר שם משמעותית יותר זול מבישראל. 8 שקלים וחצי לחבילה לעומת כ-20 שקלים לחבילה בישראל. מעל 100% פער לעומת קנדה, למרות שהמוצר מיוצר בישראל. רשות התחרות הכריזה על ויסוצקי כמונופול, אך בינתיים זה לא עוזר. כעת, יש תה בחצי מחיר על המדף – והשאלה החשובה מכל: האם הישראלים יתנו לו צ'אנס?