חול המועד סוכות כאן ואי אפשר להימלט מהאטרקציות בכל הארץ – הפעלות ילדים, הופעות ומשחקי ספורט. החופשה, שנמשכת כמעט חודש, מאלצת את ההורים לשלם יותר על כרטיסים ועל כל הדברים הנלווים. המזנונים באטרקציות השונות יודעים שמדובר בקהל שבוי ומעלים את המחירים – מפיצה אישית ב-30 שקלים ועד נקניקיה ב-40 שקלים.
"הגענו דרך הטבה במחיר של 80 שקלים לאדם. תכפיל ב-6 נפשות בלי אוכל ושתייה ותבין את עלות היום הזה", סיפרה אחת האימהות שהגיעה ליום כיף בלונה פארק עם משפחתה.
המחירים היקרים במזנוני האצטדיונים בישראל הובילה למחאה - בניסיון להוריד את מחירי המזון והשתייה. בעקבות מחאה חברתית של ארגוני האוהדים, אחרי מאבק ממושך של יותר מ-3 חודשים, במשחק הדרבי התל-אביבי שנערך ביום שני האחרון ניתן היה למצוא מוצרים שנמכרים במחירים מפוקחים. עם זאת, אוהדים ומבלים שפקדו את האצטדיונים עדיין מרגישים שעובדים עליהם.
בבדיקה שבוצעה ב"תוכנית חיסכון" התגלו פערים במחירי המוצרים, למרות הפיקוח. הסל שנבדק כלל מוצרים שמוצעים למכירה באיצטדיונים ברחבי הארץ - נקניקיה, פופקורן, מים ושתייה קלה.
תופעת המחירים הגבוהים לאוכל ושתייה ניתן למצוא באטרקציות נוספות בחול המועד סוכות, כמו פסטיבל התמר בדרום שחל בימים אלו. "המחירים לא הגיוניים ומאלצים את כל מי שבא לפסטיבל לקנות שם כי אין דוכני מזון בסביבה. מדובר במופע של 5 שעות, אין ברירה", סיפרה אחת המבלות. בין המחירים בפסטיבל:
בקבוק מים: 10 שקלים
שליש בירה: 28 שקלים
נקניקיה: 30 שקלים
נקניקיה טבעונית: 40 שקלים
למגמה זו מצטרפים גם מחירי דוכני האוכל בלונה פארק, שם קפה הפוך יעלה 15 שקלים ופיצה אישית תגיע כבר ל-32 שקלים.
בעוד כחודשיים יחול חג החנוכה, איתו מגיעים מופעי החג והפופולארי ביניהם – מופע הפסטיגל. בשנת 2018 חלה מחאה חברתית של ההורים שהתנגדו לעלות הגבוהה של המופע. בעקבות המחאה, ההפקה החליטה להוציא מחירון מפוקח שיקל על כיס המשפחות שמגיעות למופע. מאז המחירון נעלם כלא היה והמחירים חזרו להיות גבוהים.
הציבור שמגיע להופעות ולאטרקציות השונות הוא קהל שבוי ונאלץ לרכוש מוצרי מזון ושתייה במחירים גבוהים שנקבעו עבורו. זוהי לא הפעם הראשונה שנשמעות תלונות על מחירי המוצרים שנמכרים באטרקציות, לצד מחירי כרטיסי הכניסה הגבוהים. בזמן שהילדים בחופש וההורים הם קהל שבוי - למחאות ציבוריות יש כוח וכדאי להתחיל בהן כבר עכשיו לפני שנגיע לחג הבא.