קרוב ל-300 ישראלים המתינו לשוב ארצה מקרקוב, פולין, לאחר שטיסת החזור שלהם, שאמורה הייתה להתבצע עם חברת סאן דור, חברת הבת של אל על, בוטלה פעמיים ברציפות. הטיסה המקורית, LY5120, הייתה אמורה להמריא שלשום (13 במאי) כאשר הנוסעים כבר התכוננו לעלייה למטוס אך זמן קצר לפני שעת ההמראה נמסר להם כי היא לא תצא לדרך. בהמשך, נקבעה טיסה חלופית למחרת אך גם היא לא יצאה, הפעם בשל עיכוב בקבלת חלקי חילוף הנחוצים להחזרת המטוס לכשירות.

במהלך היום נשלחה הודעה רשמית לנוסעים, ובה נכתב: "לקוח/ה יקר/ה, אנו מצטערים לעדכן שעקב עיכוב בתיקון התקלה במטוס וסגירת שדה התעופה להמראות, טיסתך LY5320 מקרקוב לתל אביב ב-14.5 שתוכננה להמריא בשעה 23:55 מבוטלת. בשלב זה, שעת ההמראה המדויקת טרם ידועה ואנו נעדכן בהמשך על שעת ההמראה המעודכנת. ארוחת ערב ובוקר תוגש במלון שסודר עבורכם עד להעברתכם לשדה התעופה".

"המשפחה שלי נתקעה למעלה משלושים שעות בפולין בגלל שאל על ביטלה את טיסת החזור", משתף קובי, אחד מהנוסעים שעדיין תקועים בפולין."הטיסה הראשונה הייתה אמורה להיות ב-22:00 ביום שלישי כבר עברנו החתמת דרכונים אבל לא העלינו אותו לטיסה", אומר קובי, אחד מהנוסעים. "אחר כך הוציאו הודעה שיש תקלה טכנית ולא הולכים להמריא והטיסה מבוטלת. היה בלגן גדול ויש נציג של אל על שאמור לתת לנו את כל המידע אבל הוא לא ידע ממש פרטים רק ידע להגיד לנו לגשת לעמדה שיסדרו לנו מקומות".

אל על שיכנה את הנוסעים בבתי מלון וסיפקה להם ארוחות וליווי לוגיסטי, אך עדיין הייתה תחושת חוסר וודאות. רבים מהנוסעים דיווחו על תסכול וחוסר תקשורת אפקטיבית מצד החברה, במיוחד בצל העובדה שלא נקבע מועד חדש לטיסה לישראל: "עברנו שוב החתמת דרכונים להיכנס לקרקוב והיה תור ארוך של אנשים שממתינים", אומר קובי. "קיבלנו מלונות סבירים בהתחלה אבל אחר כך זה הידרדר לאכסניות. בגלל שאני שומר כשרות לא יכולתי ללכת למלון שהם הציעו ונאלצתי לשלם על מלון בעיר. למחרת שוב דחו את הטיסה לחצות ואחר כך פשוט ביטלו ואמרו שלא יודעים מתי תהיה טיסה חדשה. חלק מהאנשים לא יכלו לחכות ורכשו כרטיסים בחברות אחרות בשביל לצאת מפה".

תגובת אל על: "טיסה LY5120 מקרקוב לישראל בוטלה שלשום עקב תקלה טכנית. הנוסעים שוכנו בבתי מלון וקיבלו ארוחות ושירותי סיוע מלאים. אתמול הטיסה החלופית בוטלה שוב עקב עיכוב בקבלת חלקי חילוף. הנוסעים הועברו למלונות והמשיכו לקבל מענה כולל".