לאחר הפסקת האש שנכנסה לתוקף, חברת התעופה אל על הודיעה אתמול (רביעי) כי היא מחזירה את לוח הטיסות הרגיל לפעולה ומפסיקה את טיסות החילוץ. לקוחות רבים, שרכשו כרטיסים מראש ונרשמו לטיסות החילוץ גילו שטיסותיהן בוטלו או שכלל לא שיבצו אותם וטענו כי לא קיבלו כל מענה מהחברה ונותרו חסרי אונים מעבר לים.

נוסעים ששוחחו עם N12 סיפרו כי חיכו ימים רבים לשיבוץ וכשהתייאשו, נאלצו לרכוש כרטיסים חדשים בחברות זרות במחירים גבוהים. בעקבות הביקורת הציבורית, אל על הודיעה היום כי פתחה חמ"ל ייעודי שיאתר את הלקוחות שטרם שבו לארץ וידאג לשיבוצם בהקדם. "הבטיחו לחלץ אותנו, ובסוף זרקו אותנו להתמודד לבד", ציין אחד מהישראלים שתקועים. 

כבר ביום שבו נסגרו השמיים בעקבות הלחימה בין ישראל לאיראן, בלה ובעלה, שהיו בנופש באתונה, נרשמו לטיסות החילוץ של אל על, אמנם כמה ימים עברו והם גילו כי לא שובצו. אתמול קיבלו הודעה מהחברה: "עליכם להשתבץ בעצמכם לאחת מהטיסות הסדירות הקרובות של החברה".

מנסים להשיג מענה אנושי ובחברה לא עונים

"ניסינו להשיג את שירות הלקוחות אך אף אחד לא עונה", סיפרה בלה ל-N12. "באתר גילינו שהטיסה הקרובה היחידה הפנויה תצא רק בעוד שמונה ימים. מרוב ייאוש, רכשנו כרטיסים חדשים דרך חברת בלו בירד במחיר מופקע, ואז, אחרי שכבר שילמנו, קיבלנו שיבוץ מאל על. הם פשוט מעבירים את הנוסעים שלהם שבעה מדורי גיהנום".

מטוס אל על (צילום: פלאש 90)
טיסות החילוץ בוטלו? תסתדרו לבד|צילום: פלאש 90

מקרה דומה קרה גם לאביה של מיטל, בן 73, שנתקע בתאילנד. הוא היה אמור לעלות על טיסת חילוץ ביום רביעי שעבר, אך זו בוטלה. מאז חיכה לטיסה חלופית עד שאתמול התבשר כי עליו למצוא טיסה סדירה בעצמו.  "הבעיה הכי גדולה היא שהם לא עונים", סיפרה מיטל. "אני מנסה שעה וחצי להשיג נציג. אתמול חיכיתי שעתיים. כל הזמן פותחים מכירה לכרטיסים חדשים, אבל אלה שכבר שילמו? לא מעניינים אותם".

גם נועם ומשפחתו, ששהו בפרנקפורט, המתינו לשווא לשיבוץ בטיסת חילוץ. אתמול הבינו שזה לא יקרה ונאלצו לאלתר פתרון יקר. "מצאנו טיסה מיעד אחר - מה שאילץ אותנו לטוס לשם קודם. זה עלה הון, אבל פשוט הרגשנו מופקרים", סיפר. "הכי מתסכל זה שאין מענה אנושי - פשוט היינו חסרי אונים".

באל על מדגישים כי עד כה, החברה החזירה לארץ עשרות אלפי ישראלים שטיסתם בוטלה עקב המצב ונתקעו בחו"ל. בנוסף לפעילות מוקד שירות הלקוחות, הוקם חמ"ל מיוחד לשיבוץ אלפי נוסעי אל על על טיסות החילוץ. אנשי החמ"ל, שמורכבים מכ-200 עובדי החברה וצוות ההנהלה, יפנו באופן יזום לנוסעי החברה התקועים בחו"ל, לטובת קבלת תמונת מצב באשר לחילוצם, ושיבוצם על טיסות חילוץ בהתאם.

אל על מדגישה כי החזרת הישראלים ארצה עומדת בראש סדר העדיפויות של החברה. מבצע החילוץ נמשך, והחברה נותנת עדיפות ללקוחותיה שטרם חולצו.