ענקית המזון אסם אסם נסטלה מעלה את המחירים של חלק ממוצריה בשיעורים של עד 9%. מנתונים שהגיעו ל-N12 עולה כי החברה מעלה מחירים בשורה של קטגוריות באופן הבא: 

  • חטיפים: 5%.
  • מטרנה: 7%.
  • מנה חמה: 4%-6%.
  • קרוטונים ואבקת מרק: 5%.
  • קפה: 9%.

בהודעה ששלחה החברה ללקוחותיה הקמעונאים היא מציגה עלייה "בשיעור ממוצע של כ-2.2%", אלא שכאמור ברבות מהקטגוריות מדובר בהעלאות מחיר גבוהות בהרבה.

"בעקבות המשך התייקרויות משמעותיות במחירי חומרי הגלם והאריזה, עלויות ייצור ועלויות לוגיסטיקה במפעלי החברה בישראל, אנו נאלצים לעדכן את המחירון ללקוחות החברה של חלק קטן ממוצרי החברה", נימקה החברה את המהלך בהודעה שהפיצה. לטענת החברה, "עדכון המחירים מפצה באופן חלקי בלבד על ההתייקרויות" וייכנס לתוקפו לאחר חג השבועות ב-3 ביוני.

העלאת מחירים שלישית בשנה

העלאת המחירים הנוכחית מגיעה לאחר שאסם כבר העלתה את המחירים על חלק ממוצריה עם תחילת השנה, ב-1 בינואר. גם אז טענה החברה לעלייה ממוצעת של 2.2% ובפועל העלתה מחירים בשיעורים של 4%-9% במוצרים מקטגוריות קפה, שוקולד ומאפה, קטשופ ורטבים, וכן את מחירי מוצרי טבעול וצבר.

גם לפני שנה בדיוק, במאי 2024, הודיעה אסם על העלאת מחירים, שנכנסה לתוקף ב-1 ביולי אשתקד. אז הועלו המחירים בשיעורים של 2%-7% על מספר מוצרים כמאפים, חטיפים, משקאות (קפה וסירופ), תבשילים מוכנים ופתיתים.