פרסום ראשון: תנובה, קונצרן המזון הגדול בארץ, תעלה החל מיום רביעי הבא (22 בנובמבר) את מחירים של מאות מוצרים - כמעט כל מוצרי החברה שאינם מפוקחים. שיעור ההתייקרות הממוצע מוערך בכ-4.7%. ההתייקרות היא של המחירים הנקבעים לקמעונאים, והם אלו שיקבעו כמה ממנה לגלגל אל הצרכנים. כמו יעלו המחירים עבור השוק המוסדי. בתגובה לפרסום, רשת השיווק שופרסל הודיעה שלא תאשר לתנובה את המחירון החדש.
בין המוצרים שתנובה תדרוש לייקר יהיו גבינות מלוחות (בין השאר של מותג פיראוס), גבינות צהובות במדף (מותג עמק), חמאה, גבינות מיוחדות, מעדנים, משקאות חלב וחלק מהיוגורטים. עוד יתייקרו חלק ממשקאות הסויה ומשקאות שיבולת שועל (של מותג אלטרנטיב), מוצרי טופו, תחליפי גבינות, תחליפי יוגורטים ומעדנים.
בחברה הסבירו שמאחורי העלאת המחירים עומדת התייקרות החלב הגולמי, שלפי הודעת החברה העלייה של מחירו ב-49 אגורות מאז 2019 הביאה לגידול של כ-400 מיליון שקל בהוצאות החברה. עוד הזכירו בתנובה את התייקרות האנרגיה, הארנונה וסחורות שונות. "מדובר בעליה מידתית, במיוחד לאור הגידול המשמעותי בתשומות ובראשן מחיר החלב הגולמי, שעלה ב-24% מאז שנת 2019", טוענים במחלבה. בהודעתה ציינה תנובה כ-20 מוצרים שמחיריהם לא יעלו - בהם כמה כמה סוגים של קוטג', חלב דל לקטוז, יוגורטים ומשקה סויה.
העלייה הנוכחית מתרחשת אחרי שהממשלה אישרה התייקרות של כ-5% במוצרים המפוקחים, וכן לאחר שטרה ומחלבות גד הודיעו גם הן על עלייה של כ-5% בממוצע במחירי המוצרים שהן משווקות. נזכיר שרשתות השיווק מנהלות קרב נגד העלאות המחירים מצד הספקים הגדולים, וכך גם בתחום מוצרי החלב. טרה וגד לא מספקות כבר הרבה מאוד זמן סחורה לרשתות השיווק שלא הסכימו לעליית המחירים, ואין ספק שהענף חיכה להחלטה של תנובה בנושא. שטראוס עדיין לא הכריזו על שינוי מחירים.
בהמשך לפרסום על עליית מחירי מוצרי תנובה, רשת השיווק הגדולה בארץ שופרסל הודיעה שלא תסכים לעליית המחירים ולא תאשר לתנובה את המחירון החדש.