הפער בין המחיר של מוצר ארוז לבין מחירו של אותו מוצר בדיוק שנמכר במשקל במעדנייה באותה חנות יכול להגיע עד ל-173% - כך עולה מסקירה שמפרסמת היום (שני) הרשות להגנת הצרכן עבור מוצרי חג השבועות. מהסקירה עולה כי בממוצע, מחירו של מוצר במעדנייה נמוך ב-41% מאותו מוצר באריזה ממותגת שמוצע על המדף או במקרר.
הסקירה בחנה שישה מוצרי גבינה ארוזים בשבע רשתות שיווק רלוונטיות והתקיימה אתמול, 25 במאי. הסקירה בחנה גם מבצעים שתקפים לכל הפחות עד ל-1 ביוני. ככל שהיו מבצעי כמות הם לא נכללו בסקירה. המשקל עבורו חושב המחיר במעדניה נקבע על פי המשקל של המוצר הארוז הקיים על המדף. לפי הרשות, הסקירה מצאה כי "על אריזה בלבד הצרכן משלם פרמיה משמעותית".
הפרשי המחיר הממוצעים שנמצאו:
- גבינה בולגרית 24% (250 גרם) פיראוס של תנובה: המוצר הארוז היה יקר ב-173% מאותו מוצר במעדנייה.
- גבינת שמנת מעדניה 30% שומן של גד: המוצר הארוז היה יקר ב-61% מאותו מוצר במעדנייה.
- מוצרלה פרסקה 18% שומן של גד: המוצר הארוז היה יקר ב-49% מאותו מוצר במעדנייה.
- מוצרלה בייבי במשקל 18% שומן של גד: המוצר הארוז היה יקר ב-38% מאותו מוצר במעדנייה.
- גבינת עמק 28% (400 גרם) של תנובה: המוצר הארוז היה יקר ב-29% מאותו מוצר במעדנייה.
- גבינת מוצרלה בסגנון איטלקי 22% (300 גרם): המוצר הארוז היה יקר ב-6% מאותו מוצר במעדנייה.

"הממצאים מעידים באופן חד משמעי כי הצרכנים משלמים מחיר גבוה משמעותית על מוצרים ארוזים – לעיתים בעשרות אחוזים יותר – עבור אותה גבינה בדיוק", מסרה הכלכלנית הראשית ברשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן ד"ר דליה שיליאן. "בחג שבו צריכת הגבינות מזנקת, הבחירה לקנות מהמעדנייה יכולה לחסוך עשרות שקלים לסל הקניות".
ברשות בחנו גם את הפער הממוצע בין מחירי המעדנייה למחירי המוצרים הארוזים לפי רשתות השיווק השונות ומצאו גם שם פערים ניכרים.
פערי המחירים הממוצעים לפי רשתות:
- כל בו חצי חינם: המוצרים הארוזים היו יקרים ב-71% מהמוצרים הזהים במעדנייה.
- מחסני השוק: המוצרים הארוזים היו יקרים ב-58% מהמוצרים הזהים במעדנייה.
- יוחננוף: המוצרים הארוזים היו יקרים ב-50% מהמוצרים הזהים במעדנייה.
- שוק העיר: המוצרים הארוזים היו יקרים ב-38% מהמוצרים הזהים במעדנייה.
- קרפור היפר: המוצרים הארוזים היו יקרים ב-29% מהמוצרים הזהים במעדנייה.
- מחסני מזון: המוצרים הארוזים היו יקרים ב-27% מהמוצרים הזהים במעדנייה.
- שופרסל דיל: המוצרים הארוזים היו יקרים ב-14% מהמוצרים הזהים במעדנייה.