השמים נפתחו אחרי כמעט שבועים שבהם היו סגורים לישראלים שרצו לצאת לחו"ל, אך עבור כמה מאות נוסעי אל על שנחתו הבוקר (שישי) בנמל התעופה באתונה - הכאוס התחבורתי רק נמשך. קבלת המזוודות של הנוסעים התעכבה במשך שעות. חלקם תכננו להמשיך לטיסות המשך - אותן פספסו בעקבות המחדל החמור. "כאוס מטורף", תיאר זאת אחד הנוסעים.  

הנוסעים נחתו בבירה היוונית בשלושה מטוסי דרימליינר של החברה הישראלית. בשיחה עם חלקם, התברר כי בעוד טיסות של חברות תעופה אחרות טופלו כרגיל - צוותי השדה באתונה לא נערכו כראוי לפריקת שלוש הטיסות הרצופות של אל על. כתוצאה מכך נוצר עומס חריג ואי סדרים בטיפול במטען.

עשרות ישראלים מחכים למזוודות בשדה התעופה באתונה
הנוסעים תקועים כבר 5 שעות בשדה התעופה באתונה

"הגענו לאתונה בטיסה שנחתה ב-4 וחצי בבוקר. אנחנו תקועים כבר למעלה מ-5 שעות ללא המזוודות ופספסנו את טיסת ההמשך", סיפר אחד הנוסעים שהיה צריך להמשיך לארה"ב בתסכול. הוא סיפר כי גם לא נתנו לו לדווח על המזוודה כאבודה: "בשדה אמרו שהמזוודות הגיעו, וזה בכלל בעיה של אל על". 

נוסעת נוספת סיפרה על כל שעובדי רשות שדות התעופה באתונה פורקים מזוודות של חברות תעופה אחרות, ולא של אל על: "יש פה כאוס מטורף בשדה. כבר שעות שהמזוודות של נוסעי אל על לא נפרקות, בזמן שטיסות אחרות מקבלות את הכבודה שלהם. רבים מנוסעי אל על הפסידו את טיסות ההמשך שלהם".

הסיבה המסתמנת למחדל היא כנראה סוג המטוס. הפריקה של דרימליינר שונה מהמטוסים של בואינג 737. ככל הנראה האשם באירוע הוא הסוכן המקומי של השינוע - שאמון על ניהול האירוע. 

מחברת אל על נמסר בתגובה: "עקב סיבות תפעוליות שמקורן בשדה התעופה באתונה, נמסר לצוותי אל על מהגורמים המקומיים כי אין באפשרותם לפרוק את הכבודה מחלק מהטיסות שהגיעו מת"א. העיכוב נובע מקושי תפעולי מקומי, ואינו בשליטת אל על. אנו מצרים על חוסר הנוחות - ועושים כל שניתן כדי להחזיר את כבודת הנוסעים לאתונה במהירות האפשרית".