מוצרי המותגים הפרטיים של רשתות הקמעונאות היו אמורים להיות הבשורה הגדולה שתאפשר להוריד את המחירים לצרכנים. אך מבדיקה שערך N12 עולה כי יש רשתות שבחרו להעלות את מחירי המותג הפרטי, ודווקא בשעה שחלק מהיבואנים והספקים הגדולים הודיעו על מיתון או ביטול העלאות מחירים.
• התשובה של שר הכלכלה להעלות המחירים: ביוש
• אסם מייקרת עשרות מוצרים: כך זה יורגש במדפים
• הקליק מתייקר: יונליוור מעלה מחירים ב-5%-15%
• שטראוס מעלה מחירים בעד 25%: אלו ההתייקרויות
בדיקת סל המוצרים של המותג הפרטי ברשתות המזון רמי לוי ושופרסל הצביעה על ירידות מחירים בסל הכולל. עם זאת, עליית המחירים בולטת במיוחד במוצרי המותג הפרטי לייף (Life) של רשת סופר-פארם.
כשבודקים את סל מוצרי המותג הפרטי לייף ברשת מגלים שהמחיר של 175 מוצרים הועלה לעומת 46 מוצרים שמחירם הורד. בסך הכול מדובר בעלייה ממוצעת של 6%, אך בדיקה פרטנית של המוצרים שמחיריהם הועלו מגלה העלאות מחיר ועליות שנובעות מביטול מבצעים שמגיעות לעשרות אחוזים.
כך לדוגמה ממחטות נייר רכות של מותג לייף. בסופר-פארם ביטלו את המבצע וכתוצאה מכך מחיר המוצר עלה ב-38% מ-5 שקלים ל-6.90 שקלים.
מחיריהם של מוצרים אחרים פשוט הועלו, בלי תלות במבצעים. כך, מחירו של קרם עדין להסרת שיער של המותג לייף הועלה ב-11% ממחיר של 18 שקל ל-20 שקל. גם מחיריהם של מוצצי הסיליקון לתינוקות הועלה, ובשיעור של 17%: המחיר הקודם היה 30 שקל וכעת הוא 35 שקל.
מלייף נמסר: מחירי מותג הבית נמוכים בפער בהשוואה למוצרים מתחרים. חלק ניכר מהמוצרים שנבדקו לא התייקרו והשינוי נובע מתאריכי מבצע. לחלק בוצע עדכון בעקבות עליית מחיר שביצע היצרן.