כל מי שניסה להזמין טיסה לאחרונה, גילה מהר מאוד שהמחירים לא הגיוניים. אבל מסתבר שלא רק שהמחירים מופקעים, אלא גם חברות התעופה מפעילות טריקים מעצבנים כדי לגרום ללקוחות לשלם הרבה יותר כסף. בימים האחרונים הוגשה בקשה לתביעה ייצוגית נגד חברת התעופה אל על, לאחר שנוסעים שניסו להזמין טיסה, גילו שברגע שהם הזמינו כרטיס אחד המחיר היה רגיל - וברגע שהם הזמינו לזוג המחיר קפץ באופן ניכר.
מה יותר זול? חבילת נופש או טיסה ומלון בנפרד
"לפני מספר חודשים רכשתי עבורי ועבור בת זוגי כרטיסים דרך אתר האינטרנט של חברת אל על", סיפר ירון כהן שהגיש בקשה לתביעה ייצוגית נגד אל על, "עם סיום הרכישה, חשבתי שאולי חברה טובה תרצה להצטרף אלינו - ורציתי לראות כמה יעלה לה כרטיס נוסף לראות שהמחיר לא עלה. להפתעתי גיליתי שלא רק שהמחיר לא עלה, אלא הוא גם ירד בכ-30 דולר. זה היה נראה לי קצת מוזר, אז שיחקתי עם הממשק, החלפתי יעדים ותאריכים ושמתי לב שב, לפעמים בצורה משמעותית - יכול להגיע למאות דולרים בהזמנה".
אל על: "המחירים משתנים כל הזמן"
ניתן לראות את הטריק המעצבן של אל על באתר האינטרנט. מבדיקה של טיסה לאיסטנבול בחודש אוגוסט עולה כי טיסה ליחיד עולה 215 דולר, לעומת זאת מחיר אותה הטיסה למשפחה, זוג הורים וילד, קופץ ל-250 דולר לאדם - פער של 128 שקל לכרטיס אחד.
הפער היה גדול אף יותר בטיסת הלוך ושוב לברצלונה: המחיר לכרטיס לאדם עולה 791 דולר, אך עבור אותה הטיסה למשפחה - זוג ושני ילדים, המחיר כבר מזנק ל-1,086 דולר לאדם. פער של 1,081 שקל עבור כל אחד.
במוקד של חברת אל על הסבירו כי "העלויות הן דינמיות והן משתנות מרגע לרגע, זה לא נשאר קבוע. גם אם זה באותו יום, גם אם בדקת באותו רגע לבן אדם אחד ואחרי זה בדקת פתאום לבן אדם שני, המחיר יכול להיות אחר".
מאל על נמסר בתגובה: "חברת אל על, כמו חברות התעופה הגדולות בעולם, עובדת על מערכות גלובליות המסווגות את מחיר הכרטיס לפי כמות הכרטיסים המבוקשת והמושבים הפנויים באותה מחלקה. באתר אל על מצוין במפורש כי מחיר הכרטיסים שיוצעו בהזמנה אחת, יהיה זהה לכולם, וכי ייתכן שקיימים כרטיסי טיסה בודדים במחיר נמוך יותר. עוד מודגש כי על מנת לאתר כרטיסים אלו על הצרכן להפחית את מספר הנוסעים ולבצע הזמנה נפרדת. נדגיש כי אופן הפעולה של אל על בנושא נבחן ואושר על ידי בית המשפט בעבר"