אוגוסט כבר כאן ומספרי הנוסעים בנתב"ג עולים באופן משמעותי בכל יום. טרמינל 3 כבר התחיל להיות עמוס ברוב חלקי היום וברשות שדות התעופה נערכים לקיץ עמוס שיוביל לכך שבחודש הקרוב יעברו בנתב"ג קרוב ל-2 מיליון נוסעים. על רקע נפתח השבוע סוף-סוף טרמינל 1 לתנועת הנוסעים, קצת יותר מחודש מאז שנסגר עם תחילת המערכה נגד איראן.
"בהתחלה התאכזבנו שאנחנו לא בטרימנל 3, אבל אחרי שבאנו לפה ראינו שאחלה", אמרה לנו נוסעת מזדמנת. אמנם טרמינל 1 לא כולל את הדיוטי הפרי הגדול, מה שאכזב חלק מהטסים, אבל הם התנחמו בטורים הקצרים יותר.
בשלב זה צפויות לפעול בטרמינל 1 חברות התעופה אל על, ארקיע, ישראיר - וגם חברת וויז (Wiz) ההונגרית שצפויה לחזור לפעול בנתב"ג בעוד חמישה ימים. ברשות שדות התעופה נערכים לגידול במספר הנוסעים וצופים כרגע שיעברו בטרמינל כ-140 אלף נוסעים ב-800 טיסות בין-לאומיות.

"אנחנו נמצאים בפיק של חודש אוגוסט, חודש השיא לחופשות של ישראלים בחו"ל", אומר אורן כהן מגורי, סמנכ"ל שיווק בחברת השטיח המעופף. "להתחיל את החופשה מטרמינל 1 בלי התורים ובלי העומסים של טרמינל 3 זו חוויה אחרת לגמרי ואני ממש ממליץ על כך".
"הצפי הוא שעוד חברות יחזרו"
וויז תחזור תחילה רק עם שני קווים לבודפשט ולרנקה. שבוע לאחר מכן תפעיל החברה גם טיסות לאבו דאבי וב-22 באוגוסט יתווספו טיסות גם ללונדון. ב-1 בספטמבר וויז תחזור כמעט למתכונת מלאה ותפעיל טיסות מטרמינל 1 לווינה, מילאנו, רומא, יאשי וסופיה. יתר הקווים של החברה ההונגרית ישובו לפעול ב-15 בספטמבר.
"בשלב הראשון לא נראה ירידת מחירים כי אנחנו בשיא אוגוסט - אבל בשלב השני, לכיוון ספטמבר ובטח ובטח בחגים, צפויה להתחיל להיות ירידה מתונה במחירים", אומר ניר מזור סמנכ"ל שיווק בחברת קשרי תעופה. "הצפי גם הוא שייכנסו עוד חברות תעופה וירחיבו את ההיצע, ואנחנו יודעים כמה זה חשוב לאור הביקושים הגבוהים".
לפחות בהתחלה חזרתה של וויז לא מבשרת הורדות מחירים: בדיקה שערכנו מצאה שטיסה ללרנקה בשבוע האחרון של אוגוסט אפשר למצוא ב-347 דולר בסאן דור, ב-369 דולר בארקיע - או ב-470 דולר בוויז.
גם מחיר כרטיס טיסה לארבעה ימים בודפשט ביום ראשון הקרוב בוויז לא דומה למה שהיה כאן פעם. טיסה בוויז לבירה ההונגרית תעלה יותר מ-1,500 דולר, בשעה שבישראייר המחיר עומד על 679 דולר בלבד.


"ככל שיהיו יותר טיסות של חברות תעופה זרות וחברות לואו קוסט מטרמינל 1, היצע המושבים יגדל וזה יוביל לירידה משמעותית במחירים", מעריך כהן מגורי.
"אנחנו יודעים שחברות הלואו קוסט מאוד אוהבות את טרמינל 1, ואנחנו מקווים שזה יאפשר לעוד חברות להצטרף ולהגדיל את ההיצע", מוסיף מזור. "אפשר להניח שפתיחת טרמינל 1 יכולה מאוד למשוך אותם [את החברות] מכיוון שהם מחפשים את הטרמינל הזה עם העלויות המופחתות והאגרות המופחתות כדי להפעיל את הטיסות שלהם ביתר יעילות".