שבוע עבר מאז פגע במרחב נמל התעופה בן-גוריון אותו טיל בליסטי ששוגר מתימן, וחברות תעופה זרות רבות ביטלו את הגעתן ואף האריכו את הביטולים. הביטולים מעמידים בסימן שאלה גדולה את פעילות החברות בקיץ בישראל - ולריק הזה נכנסו החברות הישראליות.

"אנחנו מוסיפים טיסות כמה שאפשר, עיקר העיסוק בהחזרה מחו"ל, ומארצות הברית בפרט. בפברואר השקנו טיסות לניו יורק, טסים שלוש פעמים בשבוע, ומשבוע הבא נוסיף טיסה נוספת לאור הביקוש. הצלחנו להוריד את המחירים", אמר הבוקר (ראשון) מנכ"ל ארקיע, עוז ברלוביץ, בשיחה עם ניב רסקין ב"חדשות הבוקר".

התחושה היא שהחברות הישראליות חוגגות מהאירוע.
"ההבדל מהפעם הקודמת שהתנועה הושבתה הוא שאין כעת אף יעד שרק חברה ישראלית טסה אליו. יש תחרות, המחירים נמוכים יותר. אני מתחייב שהמחירים שלקחנו בפעם הקודמת לא יחזרו. אפשר למצוא אצלנו טיסות לארצות הברית ב-999 דולר, עד סוף עונת הקיץ".

בריאיון ל"פגוש את העיתונות" הגדירה שרת התחבורה מירי רגב את התנהלותן של חלק מהחברות הישראליות כ"חזירית". ברלוביץ התייחס לטענה זו ואמר: "אנחנו רחוקים מזה, החברות הישראליות הן הפתרון לבעיה. אם לא החברות הישראליות, השמיים היו כמעט סגורים. המחירים שונים ממה שהיה במשבר האחרון".

אז למה היא אומרת את זה?
"אני לא נכנס לזה, נפגשנו ואמרתי מה שקורה באמת. ברוב הפגישה הודו לחברות הישראליות שממשיכות לטוס ללא הפסקה. יש חברות זרות שמספקות לנו מטוסים".

היא טענה שארקיע לוקחת מהציבור הרבה יותר כסף, זו פגיעה בכם.
"אני רואה את המחירים שאני מפרסם, הוספנו טיסות לישראל ומישראל ולמי שרוצה לנפוש. יש לנו שש טיסות לאתונה ביום".

אתה יכול לספר על בטיחות הטיסה בזמן שהשמיים מאוימים?
"צריך לשאול למה החברות הזרות לא רוצות לטוס. הטיל שפגע כאן לא איים על אף מטוס, נתב"ג חזר לעבוד חצי שעה אחרי. משם הם רואים טיל שנוחת בנתב"ג, יש בעיה בעיקר עם החברות המערב-אירופיות וארצות הברית".

עוד טען ברלוביץ כי ארקיע "לא העלתה את המחיר בדולר" וטען כי ניתן למצוא טיסות במחירים שפויים. "לא יהיו טיסות לאתונה ב-800 דולר, פתחנו טיסות רבות במחירים שפויים בעקבות הביקוש. עם זאת צריך לזכור שטיסות בזמן מלחמה זה יקר יותר בגלל התנאים", הסביר.