ענקית המזון אסם נסטלה מצטרפת לגל עליות המחירים: החברה הודיעה היום (ד') לקמעונאים שהיא מעלה את המחירים של חלק ממוצריה בטווח של 3%-9%. עם המוצרים שמחיריהם יתייקרו: סלטי צבר, טבעול, אטריות למרק, בונז'ור, קטשופ ורטבים, עוגיות ומוצרים מבוססי שוקולד ובהם קיט קט ובייגלה מצופה שוקולד.
• הנתונים שמגלים: אין הצדקה לגל העלאות המחירים
• הקליק מתייקר: יונליוור מעלה מחירים ב-5%-15%
• שטראוס מעלה מחירים בעד 25%: אלו ההתייקרויות
• שסטוביץ, יכין ובית השיטה מעלים מחירים בעד 20%
לפי הודעת החברה המוצרים שיייתקרו מהווים כ-14% מסך מוצריה ו"רובם מיוצרים במפעלי התעשייה בדרום".
אלו ההתייקרויות בכל תחומי המוצרים:
• מוצרי טבעול: 4%-9%
• מוצרי צבר: 4%-9%
• מוצרים מבוססי שוקולד: 5%-8.9%
• מוצרי בונז'ור: 3%-9%
• מוצרי קולינארי (קטשופ ורטבים כסויה וצ'ילי מתוק): 5%-8%
לפי הודעת החברה, "בעקבות התייקרויות מצטברות משמעותיות מאוד, אנו נאלצים לעדכן את המחירון לקמעונאים של חלק קטן ממוצרי החברה שמושפעים בצורה המשמעותית ביותר מהתייקרויות אלו".
עוד נכתב בהודעה כי "במהלך השנה האחרונה החברה השלימה מהלכי התייעלות עמוקים ביחידות החברה, לצד השקעה של 150 מיליון שקל בבניית מפעל טבעול חדש בצמידות למפעל צבר, לטובת ייעול תהליכי הייצור. עם זאת, ההתייקרויות המצטברות הניכרות מחייבות אותנו לבצע התאמה חלקית ומתונה של המחירון, המפצה באופן חלקי בלבד על ההתייקרויות, כאשר את רובן אנו ממשיכים לספוג".