ברקע חקירת רשות התחרות בחשד לתאום העלאת מחירים ברשתות השיווק הגדולות, הערב (שני) ב"תוכנית חיסכון" פירסמנו על ייבואנים נוספים שמבקשים להעלות את מחירי המוצרים שלהם. בחלק מהמוצרים מדובר בהתייקרות של עשרות אחוזים, כעת נותר להמתין לתשובת רשתות השיווק.
רק אתמול פרסמנו על בקשת החברה "וויליפוד" לייקר 5 מוצרים, והיום אנחנו מפרסמים כי חברת הייבוא "תומר" ביקשה להעלות מחירים באחוזים דו ספרתיים במספר מוצרים: עלייה של 11% בקוסקוס, עלייה של 15% במחיר האננס והתייקרות של לא פחות מ-20% בתירס הגמדי.
מחברת "תומר" נמסר בתגובה כי "מחירי חומרי הגלם עלו ביותר מ-40% בנוסף לעלייה המטורפת במחירי ההובלה הימית. כל אלה מביאים אותנו לבקשת שינוי והעלאת מחירים".
גם חברת "דנשר" ביקשה מרשתות השיווק לייקר את מוצריה. אם בקשתה תתקבל מגבוני "פרש וואנס" יתייקרו ב-8%, מחיר פופקורן "פופסטאר" יעלה 14%, טוסו, מוצרים ללא סוכר, יתייקרו ב-10%, סבוני פמילי ב-7% ומחירו של קרם ידיים פינג'ל יתייקר ב-12%.
דוגמא נוספת לבקשות לעלייה במחירים ניתן למצוא בדגים הקפואים של חברת "תנובה". תנובה מבקשת לייקר ב-12% את מוצרי הפילה אמנון, פילה סלמון ופילה דניס. גם הספקית רקיט בנקיזר מבקשת לייקר את ג'ל קליה ב-10%, את ג'ל קולון ב-10% ובטבליות למדיח של פיניש ב-5%.
ספקית נוספת שדורשת לייקר כמה מהמוצרים שלה היא יינות טפרברג. הספקית מבקש התייקרות של 19% ביינות מלבק, מרלו ושיראז, התייקרות של 10% ביינות סידרה, רוזה ושרדונה ומעל הכול – התייקרות של 21% ביין אינספייר אדום ולבן.