גל ביטולי הטיסות הנוכחי מגיע ברגע קריטי, לאחר תקופת התאוששות ורגע לפני חזרתן של שתי חברות תעופה חשובות שהודיעו שישובו בתחילת יוני. האחת היא KLM, חברה הולנדית ששייכת לקבוצת אייר פראנס, והשנייה היא איזי ג'ט, חברת הלואו קוסט שנותנת אלטרנטיבה לחברות סדירות בטיסות ליעדים משמעותיים באירופה.
אם חזרתן תתקיים כמתוכנן, KLM תפעיל שבע טיסות שבועיות לאמסטרדם, ואיזי ג'ט תפעיל טיסות 38 טיסות שבועיות בין תל אביב לשבעה יעדים מרכזיים באירופה: לונדון (לוטון), אמסטרדם, ברלין, באזל, ז'נווה, ניס ומילאנו - מתוכן שמונה טיסות בשבוע ללונדון (לוטון), שש טיסות שבועיות לז'נווה, לאמסטרדם ולמילאנו וארבע טיסות שבועיות לברלין, לבאזל ולניס.
היעד המשותף שיושפע אם החברות לא יחזרו הוא אמסטרדם, אחד היעדים המועדפים על הישראלים. נכון לשעה זו, שתי חברות התעופה ממשיכות לשווק כרטיסים כרגיל. בדיקת מחירים לתאריך אקראי בשבוע הראשון של יוני ב-KLM עומד על 885 דולר לכרטיס טיסה, ובאיזי ג'ט על 1,241 דולר.

בחברות התעופה הישראליות שמפעילות טיסות לאמסטרדם מסתמנת תמונת המצב הבאה: באל על בשבוע הראשון של חודש יוני כבר לא נשארו מקומות לטיסות. בארקיע הטיסות זמינות באותו השבוע החל מ-841 דולר. המשמעות היא שאם יבוטלו הטיסות של החברות הזרות בקו לאמסטרדם, עלול להיווצר ביקוש עודף בשעה שהקו עמוס ממילא.
ענף התעופה פועל לפי שיטת תמחור דינמית, שבה מחירי הכרטיסים משתנים כל הזמן לפי ההיצע והביקוש. החברות מחלקות את מקומות המטוס ל"מדרגות תמחור", וככל שנמכרים יותר כרטיסים במדרגה נמוכה, כך המדרגה הבאה יקרה יותר. כלומר, הנוסעים הראשונים שרוכשים כרטיס נהנים ממחיר נמוך, אך ככל שהביקוש גובר, והמקומות הזולים אוזלים, כך המחיר עולה. שיטה זו מאפשרת לחברות למקסם הכנסות, במיוחד בתקופות של ביקוש גבוה או כשנותר זמן קצר עד מועד הטיסה.