כשאתם מגיעים לסופר ומחפשים לקנות תה – בין אם תה ירוק או חליטה, המותג הראשון שתתקלו בו יהיה בדרך כלל ויסוצקי. מבדיקה של המחיר במהלך השנה בסניפים השונים, כולל מבצעים, עולה כי המחירים גבוהים מאוד.
חבילה של 25 שקיות תה ירוק נמכרה בממוצע בסניפי הדיסקאונט של הרשתות הגדולות במחיר שנע בין 20.5 שקלים ל-22 שקלים לחבילה. בסניפים השכונתיים המחיר עולה ומגיע עד ל-24 שקלים. מדובר במחיר הממוצע וכדי לרכוש את המחיר הנמוך תצטרכו לרכוש בדרך כלל יותר מחבילה אחת.
המותגים המתחרים כמו פומפדור וליפטון נמכרים במחיר נמוך יותר, אבל עדיין לא מצליחים להוות תחרות אמיתית לוויסוצקי. המחירים התחרותיים ביותר מגיעים מהמותגים הפרטיים: חבילת תה ירוק המכילה 25 שקיות של רמי לוי תעלה 6.8 שקלים, בקרפור – 8 שקלים ובשופרסל – 9 שקלים, חשוב לציין כי אלה מחירים ללא מבצעים.
בבעלות המותג המוביל ויסוצקי יש גם אתר בשם ויסוצקי שופ, שמוכר בארה"ב חבילת 20 תיונים ב-16 שקלים. כאן בישראל חבילת 25 תיונים נמכרת ב-22.5 שקלים. הפער במחיר של שקיק תה בודד עומד על 12.5%.
לפני קצת יותר מחצי שנה, רשות התחרות הודיעה כי היא בוחנת על הכרזת ויסוצקי כמונופול. צעד שכזה יאפשר להגביל את המקום שוויסוצקי מקבלת על המדף – ואולי אף להביא להורדת מחירים.
תגובת ויסוצקי: "בישראל מחיר המדף כולל תוספת של 17% מע"מ, שאינו קיים בארה"ב. חשוב לזכור כי ויסוצקי אינה קובעת את המחיר לצרכן. כמו בישראל, גם בעולם ניתן למצוא בחנויות וברשתות מבצעים אטרקטיביים".