יבואנית הענק שסטוביץ דורשת מרשתות הקמעונאות שיעלו את המחיר של מוצריה לצרכן ב-10%-20% כבר ממחר. שסטוביץ היא היבואנית המרכזית – ועבור רוב המותגים גם הבלעדית – של מוצרי קולגייט, אג'קס, פלמוליב, מרידול, מאסטר שף ומאות מוצרים נוספים.
"המלחמה דחתה לתקופה מוגבלת את עליות המחיר שתכננו הספקים", מסר בכיר בתחום הקמעונאות. "נראה שהם לא מתכוונים להמתין יותר ושאנחנו לקראת גל של עליות מחיר שיגיע מחלק גדול מהיבואנים והיצרנים".
דוגמאות לעליות מחירים בולטות של מותגי שסטוביץ:
פסטה ברילה: 12%
טונה ריו: 5%
רטבים מאסטר שף: 10%
חטיפי דגנים סלים דליס: 15%
סבון נוזלי פלמוליב גוף 750 מ"ל: 17%
קולגייט אדומה: 10%
קולגייט ילדים: 7%
קולגייט אדומה ג׳ל: 15%
אופטיק וויט: 12%
מוצרי ניקיון אג׳קס: 20%
יכין: עליות מחיר של 6%-16%
בנוסף קיבלו ברשתות הקמעונאות דרישות להעלאת המחירים לצרכנים מספקי המזון יכין שבבעלות זנכל ובית השיטה, שמוצריה מופצים בידי אסם. לפי ההנחיות שהעבירו ספקי המזון לרשתות, ההתייקרויות נדרשות להיכנס לתוקף כבר מחר עם תחילת השנה החדשה.
כך, יכין דורשת להעלות את מחירי מוצרי בשיעור ממוצע של 10%. עם מוצרים אלו נכללים שימורי תירס, אפונה וחומוס וכן מוצרי העגבניות ובהם רכז ורסק. העלאות המחיר נעות בין 6% ל-16%.
בית השיטה, בעלת מותג הזיתים בפחיות שימורים חרוזית מעלה את מחירי המוצרים בקטגוריה זו ב-12%. בנוסף מועלה מחיר מוצרי המלפפונים החמוצים 5%. העלאות המחירים של בית השיטה הן בשיעור של 5%-15% ובשיעור ממוצע של 10%.
מחברת יכין נמסר: "מרבית מוצרי החברה מיוצרים מחומרי גלם חקלאיים טריים מקומיים. מרבית מוצרי החברה מיוצרים מחומרי גלם חקלאיים טריים מקומיים. בעקבות התייקרות משמעותית של עשרות אחוזים בתוצרת החקלאית המקומית. ההתייקרויות שהחלו עוד בקיץ התגברו ביתר שאת לאחר המלחמה ואנו נאלצים לעדכן מחירים אך רק ברשימת המוצרים הרלוונטית ובאופן חלקי בלבד.אך רק ברשימת המוצרים הרלוונטית ובאופן חלקי בלבד".
מנכ"ל בית השיטה אורי-שי לוי מסר "מחירי חומרי הגלם לא מפסיקים לעלות. למשל, מחירי הזיתים עלו בלמעלה מ-50% בעקבות מחסור מקומי ועולמי. לצערי, כמפעל יצרני ארץ ישראלי, אין לנו יכולת לספוג את כל העלייה ועל כן, אנו נאלצים להעלות חלק קטן ממנה".