אחרי שנתיים מלאות בטלטלות ואחרי תקופת חגים עמוסה במיוחד עם מעל לשני מיליון נוסעים שעברו בנתבג, גם חברות התעופה הזרות מתחילות להפנים שהמלחמה נגמרה ומתחילות לחזור לארץ.חברות התעופה שיחזרו לפעול בישראלבריטיש איירווייז תחדש את הקו בין תל אביב ללונדון. איבריה אקספרס הספרדית תשוב לפעול בישראל. סקנדינביאן איירליינס תחזור לישראל לאחר הפסקה של 10 שנים.עם סיום המלחמה הודיעה חברת איתיחאד, חברת התעופה של אבו דאבי, על הוספה של עוד טיסה בכל יום. בסך הכול החברה תפעיל חמש טיסות יומיות, לעומת האמירותים, חברות התעופה הטורקיות, טורקיש איירליינס ופגסוס, ששוקלות עדיין האם לחזור ולהפעיל את הקווים לישראל וממנה.שרון קדמי, מנכל רשות שדות התעופה, ציין: בעונת הקיץ אנחנו עובדים מאוד קשה על מנת להביא את כל החברות שהיו פה. אני מזכיר, לפני המלחמה הגענו ל-120 חברות, אז יש לנו קצת עבודה לעשות, אבל אנחנו שוקדים על זה יומם ולילה.עוד אמר קדמי: המצב, כמו שכולנו יודעים, מאוד שברירי. הוא יכול להשתנות בשנייה. אנחנו מאוד אופטימיים, אנחנו מרגישים שהדברים מתחילים להתגלגל קדימה לכיוונים הנכונים, אבל אנחנו גם נערכים לשינויים לא צפויים.שירלי כהן עורקבי, סמנכלית אשת טורס, אמרה: סביר להניח שאם השקט יימשך, אנחנו נראה חזרה של חברות התעופה הזרות לישראל, גם מהמזרח הרחוק וגם מארהב.לפי עורקבי, תמיד ישראל הייתה יעד מאוד רווחי לחברות התעופה, ואנחנו יודעים שבעיתות שלום ובתקופות רגיעה, חברות התעופה הזרות מאוד רוצות לפעול מישראל ולישראל. צריך שגם התיירות הנכנסת תחזור לפעול ואז באמת תהיה תנועה דו-כיוונית.תמר גרזון, מנכלית גוליבר, שותפה גם היא לאופטימיות: אנחנו צופים שחברות התעופה הזרות יחזרו לארץ בהדרגה. בין אם מדובר בחברות לואו-קוסט, כמו איזיג'ט וריינאייר, ובין אם מדובר אפילו בטורקיש איירליינס שלפני המלחמה הייתה החברה השנייה בגודלה בנתבג.ובינתיים הישראלים כבר חולמים על ביקור ביעד חדש, אינדונזיה. נדב סלום, בלוגר טיולים, סיפר על היעד: באלי זה אחד מהאיים הכי יפים בעולם, יש בו הכול מהכול, החל מחופים, מי טורקיז, ג'ונגלים, מפלים, טבע, וטראקים.שירלי כהן עורקבי התייחסה לאפשרות שנראה בקרוב יעדים חדשים נפתחים: סביר להניח שאם באמת יורחבו הסכמי השלום והסכמי אברהם ואנחנו נראה חזרה גם למרוקו, גם לטורקיה.מחירי הטיסות לחנוכה יורדיםהפנים של התיירים הישראלים כבר לתקופת חנוכה והכריסמס. ובתקופה הזו גם יש בשורות טובות - המחירים יורדים.וינה – ירידה של 60%מחיר ממוצע לטיסה לווינה בשנה שעברה – 744 דולר. מחיר ממוצע לטיסה לווינה השנה – 296 דולר.אתונה – ירידה של 60%מחיר ממוצע לטיסה לאתונה בשנה שעברה – 428 דולר. מחיר ממוצע לטיסה לאתונה השנה – 173 דולר.פראג – ירידה של 42%מחיר ממוצע לטיסה לפראג בשנה שעברה – 691 דולר. מחיר ממוצע לטיסה לפראג השנה – 403 דולר.אז אם לא יהיו שינויים או הפתעות, נדמה שבנתבג יתחילו לקבל בחזרה את החברות הזרות, והנוסע הישראלי יקבל סוף-סוף שוק תחרותי יותר ומחירים נמוכים יותר.