איפה כדאי לכם לקנות מוצרי פארם - באונליין או בסניפים? בשנים האחרונות הקימו רשתות הפארם אתרי אונליין למכירת מוצרים, ובדיקה מיוחדת של "תוכנית חיסכון" עם אתר "פרייסז" להשוואת מחירים מגלה את הפערים שיש בין המחירים באתר למחירים בחנות.
בסופר-פארם, רשת הפארם הגדולה בארץ, נמצאו הפערים הכי משמעותיים בין המחירים באתר ובחנות. בראשם קרם של מותג שיסיידו (Shiseido): מחירו באונליין היה 1,065 שקלים בעוד שהמחיר הנפוץ בסניפים היה 2,130 שקלים, יותר מ-1,000 שקלים הבדל.
גם מברשת שיניים חשמלית של אורל בי תעלה לכם בחנות 1,000 שקלים, בעוד שבאתר תשלמו 500 שקלים בלבד. פערים משמעותיים נמצאו אף במוצרים זולים יותר: כך למשל ספריי הגנה לשמש של מוסטלה יעלה לכם בסניף 169 שקלים ואילו באתר מחירו 127 שקלים.
ברשת הפארם Be של שופרסל המגמה מובהקת פחות: אומנם הפערים שמצאנו אינם מגיעים למאות שקלים, אך במוצרים זולים תוכלו להבחין בפערים של עשרות אחוזים. כך למשל מחירה של מברשת שיער אובלית של Be באתר עומד על 12.90 שקלים, ואילו המחיר בסניף הוא 24.90 שקלים, כמעט כפול.
"מחקרים מראים שמאז שנחשפנו לעולם האונליין אנחנו מחפשים באונליין, אבל מגיעים הרבה מאוד פעמים לנקודת המכירה כדי להתאים לעצמנו את המוצר הנכון", מסבירה ד"ר מיכל שפירא, ראש ביה"ס לשיווק ודיגיטל הקריה האקדמית אונו. "במקרה הזה המסקנה הפוכה: אנחנו יכולים לחפש ברשת להזמין באונליין ולבוא רק לאסוף את המוצרים מהחנות במחיר נמוך הרבה יותר".
גם ברשת Be ובעיקר בסופר-פארם נמצאו גם מספר מוצרים שמחירם בסניף היה נמוך מהמחיר באתר. בנוסף, חלק מהרשתות יחייבו אתכם להזמין משלוח, מה שייקר את הרכישה המקוונת, בעוד שרשתות אחרות יאפשרו להזמין ולאסוף מהסניפים ללא תוספת תשלום.