בקרוב הקפה בדרך לעבודה יעלה לנו פחות: מייסד רשת "הכל בדולר" מקים רשת בתי קפה חדשה בשם Cofix, שתמכור מוצרים בחמישה שקלים בלבד. "כוס קפה עולה 2 שקלים, אז למה למכור ב-15 שקל? זה עוול", אומר בעל הרשת, אבי כץ.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
בכוונת היזמים להקים 300 סניפים בפריסה ארצית בתוך שלוש שנים. היום נחנך הסניף הראשון ברחוב אבן גבירול בתל אביב, ובקרוב ייפתחו שני סנפיים נוספים, ברחוב המלך ג'ורג' וברחוב הארבעה. הקונספט של הרשת: לא יהיו מקומות ישיבה, שולחנות או מלצרים בסניפים, ומוצרי מזון ומשקאות יימכרו בטייק אווי בחמישה שקלים בלבד.
התפריט המוצע על ידי הרשת, במחיר אחיד של חמישה שקלים, כולל כריכים, טוסטים, מאפים, עוגיות, פירות חתוכים, חטיפי אנרגיה, פחיות שתייה, מיץ תפוזים או גזר סחוט ומוצרים נוספים. המוצרים לא יוכנו במקום, אלא יובאו לסניפים על ידי כ-20 ספקים, שרובם אנונימיים בשלב זה. בחברה מדגישים כי המוצרים הם באיכות גבוהה על אף מחירם הנמוך. גם מוצרים של חברת קוקה-קולה יימכרו בסניפים.
עלות הקמת סניף: כ-200-300 אלף שקל
אבי כץ, שייסד את החברה שהחזיקה ברשת "הכול בדולר", ינסה להעתיק את מודל ההצלחה גם לתחום המזון. להערכת כץ, עלות הקמת סניף עומדת על כ-200-300 אלף שקל, והוא מקווה כי זכיינים רבים יצטרפו ויעזרו להרחיב את פריסת הרשת. החנויות יהיו כשרות ועל כן יהיו סגורות בסופי שבוע. "אנחנו לא מהווים אלטרנטיבה למי שמחפש לשבת בבית-קפה בקניון. אנחנו מביאים בשורה לאנשי העבודה והעמל, שמחפשים לשתות קפה על הדרך", אמר כץ בראיון ל"גלובס".
"התחושה של הציבור שיוקר המחיה עולה בלי הצדקה, היא נכונה. בכל התחומים המחיר ירד. במחשבים, באופנה, ולמה במזון לא? כי התחום הזה נשלט על-ידי קרטלים, והחצי השני נשלט על-ידי הקניונים", הוסיף כץ. "המשחק מכור מראש לשחקניות הגדולות, והתחרות מוגבלת". כץ הבהיר כי חמישה שקלים הם "מחיר ריאלי, שמאפשר לנו להרוויח יפה. כוס קפה עולה לנו שני שקלים, אז למה למכור ב-15 שקלים? זו עוגמת נפש, וזה עוול".
"אנחנו נמכור הרבה יותר מהשכנים שלנו, בגלל הרצון לעשות שינוי, ובזכות היכולת הכלכלית שלנו. אפשר לצאת להפגין ברחוב עם שלט, ואפשר להקים רשת של 300 בתי-קפה שישברו את השוק", סיכם וייס. "עלויות השכירות יגיעו במקסימום ל-10,000 שקל בחודש, לפי 300 שקל למטר, כשאני מצפה למחזור של 300 אלף שקל בכל חנות. וזה לא בשמיים".