עבודות הרכבת הקלה בתל אביב, שכבר גובות מחיר לא פשוט מהתושבים והנוסעים, זכו לביקורת לא מעטה בתקופה האחרונה. אולי בשל כך החליט משרד התחבורה לפרסם מכרז לייעוץ תקשורתי וניהול משברים סביב הפרוייקט. מדובר במכרז בסכום של כ-300 אלף שקלים בשנה, שנועד גם לטפל ברפורמה בתחבורה הציבורית שיצאה לדרך - אלא שמתברר כי כבר נשכר לאחרונה יועץ חיצוני בדיוק לאותה מטרה בעלות של קרוב ל-170 אלף שקלים. מדוע דרוש כפל התפקידים? במשרד התחבורה טענו: "אין סתירה, מדובר בתפקידים שונים".
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
תחילת הסיפור לפני מספר חודשים, כשחברת נת"ע - מנהלת הפרויקט - פנתה להעסקת יועץ חיצוני "לייעוץ וניהול משברים". המכרז שפרסמה החברה - גוף ממשלתי בבעלות מלאה של משרד התחבורה - תומחר בעלות של 245 שקלים (לא כולל מע"מ) לשעת עבודה של היועץ.
במכרז נכתב כי היועץ יוכל להיות מועסק עד 50 שעות בחודש, כלומר יוכל להרוויח 14,300 שקלים לחודש לאחר מע"מ - שהם 171,600 שקלים לשנה. אלו אמנם לא סכומי עתק, אבל נשאלת השאלה מדוע יש צורך בחפיפה המיותרת והבזבזנית הזו ולמה חברת נת"ע זקוקה ליועץ חיצוני למרות שיש לה ראש אגף הסברה, תקן לדובר שעדיין לא אויש וכעת גם יועץ חיצוני.
ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "אגף ההסברה במשרד התחבורה פרסם מכרז פומבי למתן שירותי ייעוץ וליווי מקצועי בתחום התקשורת, בנושא התחבורה הציבורית ופרוייקט מערכת הסעת ההמונים (הרכבת הקלה) במטרופולין תל אביב. היועץ יעסוק במתן ייעוץ תקשורתי בכל הנוגע לפרוייקטים של תחבורה ציבורית שמשרד התחבורה מוביל בימים אלה, ובכללם גם פרוייקט הרכבת הקלה בתל אביב".
"אין כל סתירה בין היועץ שמשרד התחבורה מבקש להעסיק לבין היועץ האסטרטגי המועסק על ידי חברת נת"ע שכן רמת האחריות של משרד התחבורה והיקפה בתחום מערכות הסעת המונים, התחבורה הציבורית והתשתיות הרלוונטיות, שונה מזו של חברת נת"ע. יתרה מכך, היועץ אסטרטגי שמשרד התחבורה מבקש להעסיק, פועל ברובד שונה מהיועץ האסטרטגי המועסק כיום על ידי חברת נת"ע. היועץ של נת"ע מתמקד באופן נקודתי בנושאים תקשורתיים העשויים להשפיע על תפקודה היומיומי והשוטף של החברה, ואילו היועץ שמשרד התחבורה מבקש להעסיק מתמקד בהיבטים רחבים יותר ופועל מול גורמים וגופים שאינם בתחום אחריותה וסמכותה של החברה".
מחברת נת"ע לא נמסרה תגובה.