פתרון למחלוקת סביב תמא 38 ותחנות המטרו: המועצה הארצית לתכנון ולבניה אישרה מתווה שמהווה פשרה בין קידום תמא 38 לבין האפשרות לבנייה עתידית מסיבית בקרבת תחנות המטרו. הקפאה של תמא 38 תתקיים רק בתחום של 100 מטרים מהתחנות, והגבלות מסוימות יוטלו על אישורי תמא רק עד 300 מטרים מהתחנות. כך מקווים לאפשר המשך בנייה מבלי לפגוע בתמא 70, תוכנית המתאר החדשה יותר שנועדה לקדם בנייה משמעותית ליד צירי תחבורה ציבורית. לפי המתווה החדש עשרות פרויקטים שהיו בשלבי קבלת היתר יוקפאו לצמיתות.המתווה שאושר:תחום מרחב הליבה - כ-50 עד 100 מטרים מהכניסות לתחנות המטרו: מיועד לעידוד פעילות עירונית אינטנסיבית בדגש על מרחב הולכי הרגל - לא יינתנו היתרי בניה מכוח תמא 38. תחום הטבעת הראשונה - כ-300 מטרים מתחנות המטרו: היתרים יינתנו רק לאחר אישור יור ועדה מחוזית ומתכננ/ת מחוז, לאחר שמהנדס הוועדה המקומית בחן כי אין בהיתר כדי לפגוע באפשרות לתכנון מתחמי בראיה כוללת בדגש על עוצמות בניה, וקישוריות. בתחום הטבעת השנייה - 300 מטרים ועד 800 מטרים מתחנת המטרו: לא יוטלו מגבלות.ההגבלות שאישרה המועצה לא יחולו על היתרים שהוחלט לאשרם, עם בקשות לחיזוק מבנה מפני רעידות שאינה כוללת תוספת בניה, הנגשה וכן על היתרים מכח תכניות שתואמות במלואן לתמא 70. במרחב הליבה, שבו בקשות להיתר יוקפאו, יש כיום 51 פרויקטים בשלבי אישור היתר, כלומר 51 פרויקטים שלא יקודמו בגין המתווה החדש. מדובר ב-691 יחידות דיור שלא ייבנו בעת הזו. בסך הכל יש במרחב הזה 1,464 מבנים שנבנו לפני 1980, כלומר שתמא 38 הייתה יכולה להיות רלוונטית לגביהם.מטרת תמא 70 הינה להתוות את מדיניות התכנון והפיתוח סביב תחנות המטרו במטרופולין תל אביב תוך יישום עקרונות תכנון מוטה תחבורה ציבורית. במועצה הבינו שהמשך קידום היתרים נקודתיים מכוח תמא 38 במרחבי המטרו, עלול לסכל את מימוש פוטנציאל הבינוי, ועל כן החליטה המועצה הארצית לבצע בחינה מקיפה של מידת ההשפעה הזו. על פי המועצה הארצית, המתווה שאושר מאזן בין הצורך להתחדשות כוללת ומואצת במרחב סובב תחנת המטרו, לבין האפשרות להתחדשות מגרשית.יור המועצה הארצית ויור מטה התכנון הלאומי, עוד שלומי הייזלר: תמא 70 למרחב תחנות המטרו תוביל את התכנון האורבני במטרופולין תל אביב בעשורים הקרובים. בעקבות ההתייעצות שנערכו בחודשים האחרונים הגענו למנגנון ברור ויעיל אשר מאפשר מחד את ההתחדשות בסביבת תחנות המטרו באופן מיטבי, ומאידך מתן פתרונות נקודתיים במקרה הצורך.מנכל מינהל התכנון, רפי אלמליח: תמא 70 נותנת מענה לגידול האוכלוסייה המשמעותי הצפוי בעשורים הקרובים למטרופולין תל אביב, התוכנית בהובלת מינהל התכנון מייצרת את הקשר הישיר בין התחבורה הציבורית למרחב האורבני הסובב אותה, הדיון שנערך היום מקדם את פרויקט המטרו צעד נוסף קדימה.מצד הקבלנים כבר נשמעה התנגדות להקפאה, המצומצמת יחסית, שאושרה. מדובר בהחלטה אומללה ומסוכנת שבה, לאור דרישות כספיות של העיריות, מחליטה המדינה למנוע פעילות מצילת חיים של דיירי בתים ישנים, לא ממוגנים, שנמצאים היום בסכנת חיים, עמית גוטליב, יור ועדת התחדשות עירונית בהתאחדות הקבלנים בוני הארץ. היא עושה זאת בזמן שברור לכל כי יעברו שנים רבות עד שתאושר ותחל הקמת המטרו, אם בכלל. מדובר בהתנהלות מהסוג שבבוא היום תגיע לוועדת חקירה. במקום שתועיל המדינה להכניס את היד לכיס ולתמוך בפעילות ההתחדשות העירונית, כבר עכשיו ברור שהיקף התושבים שיישארו ללא הגנה והיקף דורשי הדירות שלא יזכו לדירה שהיתה אמורה לקום במסגרת זו - יעמוד על מאות אלפי בני אדם.