"איך משנים את החיים של מיליארדי בני אדם לנצח"? גם את השאלה הזו תוכלו לחפש בגוגל - מנוע החיפוש הגדול בעולם, זה שפרץ לחיינו לפני 20 שנה ושינה אותם לעד. אם לפני שהיה קיים היינו צריכים לשאול בני משפחה או חברים שאלות שלא ידענו את התשובה עליהן - מפרטי טריוויה מסקרנים, דרך תפעול של מכשירים שונים ועד מתכון לעוגת תפוזים - היום כבר לא צריך, פשוט כי גוגל עונה לכל שאלה. לא ברור איך בכלל יכולנו להסתדר בלעדיו.
לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו
מדי יום נערכים במנוע החיפוש כשלושה מיליארד חיפושים שונים. למעשה, 94% מהחיפושים ברשת נערכים באמצעותו. הכי הרבה גולשים נעזרים בגוגל לא רק לענות על שאלות ולחפש דברים משלל תחומים, אלא גם כקיצור דרך - דרכו הם יכולים להגיע הכי מהר לרשתות החברתיות. לא סתם "יוטיוב" ו"פייסבוק" היו מילות החיפוש הפופולריות ביותר בקרב משתמשי גוגל בארה"ב ברבעון הראשון של 2017.
כאן בישראל, לעומת זאת, מילות החיפוש הנפוצות ביותר בשנת 2016 היו "האח הגדול" והמשחק שכבש את העולם וגם את הארץ, "פוקימון גו". גוגל הפך לחלק כל כך משמעותי בחיים שלנו, שכבר קיימת מילה רשמית בשפה העברית המתארת את פעולת החיפוש בו: לְגַגֵּל. מה שמעלה את השאלה - מתי בפעם האחרונה גיגלתם משהו?
שאלתם פעם את גוגל איך נכנסים להיריון?
אחת השאלות שהכי שואלים את גוגל - בארץ ובעולם - היא "איך". לאחרונה פרסמה גוגל מהן שאלות ה"איך" (How To) הכי נפוצות שחופשו בה - ומהנתונים התברר כי השאלות "איך קושרים עניבה" - לנצח סוגיה סבוכה, "איך מתנשקים" ו"איך נכנסים להיריון" הן השאלות שחופשו הכי הרבה במנוע החיפוש הפופולרי, מה שמצביע על כך שגוגל משמש כפתרון היעיל ביותר למאות מיליוני בני נוער סקרנים ברחבי העולם.
מאגרי המידע של גוגל הם כמובן עצומים - אלא שלא לכולם יש גישה אליהם: דווקא במדינה המאוכלסת בעולם, בה חיים כ-1.3 מיליארד בני אדם, לא כולם חשופים לכל מאגרי המידע, זאת מכיוון שתוצאות החיפוש בגוגל ברחבי סין מוצגות רק לאחר צנזורה של הממשל. לא רחוק משם, בצפון קוריאה, בכלל אין גישה לגוגל - מדובר בדיקטטורה קשוחה שהיא גם המדינה המסוגרת ביותר בעולם. בשנים האחרונות דווח גם על אמצעי צנזורה שמפעילה טורקיה על שירותים שונים של גוגל.
לפני 20 שנה נרשם לראשונה הדומיין "גוגל". מאז חיינו השתנו עד לבלי היכר הודות לגוגל, ללא ספק. השאלה היא לאן תלך גוגל ב-20 השנים הבאות? המטרה של החברה תהיה לנסות ולספק תשובה מיידית לכל שאלה על סמך היכרות עם מאפייני השואלים והצרכים שלהם באותו הרגע, זאת במקום מגוון תוצאות שעולות בכל חיפוש כיום. עם זאת, נראה שאלה אחת בכל זאת תישאר פתוחה - האם אובדן הפרטיות שלנו באמת יהיה שווה את זה?