חברת הטכנולוגיה הישראלית נייס (Nice) הודיעה היום (שני) כי היא רוכשת את חברת קוגניג'י הגרמנית תמורת 955 מיליון דולר. נייס, מחברות המחשוב הגדולות בישראל שהוקמה עוד ב-1986, עוסקת בפיתוח מערכות מחשוב שמתמקדות בשיפור איכות שירות הלקוחות. קוגניג'י פיתחה סוכני בינה מלאכותית שמסוגלים לפעול באופן עצמאי ולספק שירות כמו אנושי ביותר מ-100 שפות.

נייס תממן את הרכישה - הגדולה ביותר שביצעה מאז ומעולם - ללא גיוס הון חיצוני. לפי דיווחים, מאז ייסודה ב-2016 גייסה החברה הגרמנית 175 מיליון דולר.

לפי נייס, הרכישה תאחד בין יכולות החברות ויאפשר לה לשפר את יכולות שירות הלקוחות מבוסס הבינה המלאכותית שהיא מעניקה ללקוחות. "זהו רגע מכונן עבור נייס, מהלך אסטרטגי שמזרז את סדר היום שלנו לחדשנות בבינה מלאכותית וקובע סטנדרט חדש לחוויית הלקוח בעידן הבינה המלאכותית", מסר מנכ"ל נייס סקוט ראסל.

"על ידי הכנסת מובילה בתחום הבינה המלאכותית השיחתית והאוטונומית ברמה ארגונית, אנחנו מאיצים את האימוץ העולמי של בינה מלאכותית, מתרחבים לשווקים עולמיים חדשים, ויוצרים ערך מהפכני עבור הלקוחות, השותפים ובעלי המניות שלנו".

לפי הודעת נייס, הסוכנים מבוססי הבינה המלאכותית של קוגניג'י מסוגלים לספק שירות מותאם אישית ומפנים עובדים אנושיים "להתמקד באינטראקציות מורכבות ובעלות ערך גבוה". החברה הגרמנית משרתת מותגים מוכרים כמרצדס-בנץ, נסטלה וקבוצת לופטהנזה, והיתה חזויה להגיע לצמיחה מהירה של 80% בהכנסות שנתיות חוזרות ב-2026.