>> להאזנה לכל הפרקים של אחד ביום לחצו כאןבחודשים האחרונים נוסעים בכל רחבי העולם נפגעים מהמשבר החמור שפוקד את ענף התעופה. התמונות שהגיעו מנתבג בימים האחרונים ממחישות את חוסר היכולת להתמודד עם העומס הכבד בטרמינלים, ומאפיינות גם נמלים תעופה מקבילים ברחבי העולם. גם חברות התעופה קורסות תחת הביקוש, ולעיתים קרובות מבטלות טיסות בהתראות קצרות במיוחד. האזינועיקר הביטולים נובע ממחסור חמור של כוח אדם בענף התעופה, מסביר עוז ברלוביץ', מנכל ארקיע. מכונאים, אנשי אחזקה, דיילי אוויר - בעיקר במקצועות שבזמן הקורונה יצאו לחלת, התפטרו או פוטרו ומצאו מקצועות אחרים. בענפים מסוימים הייתה פריחה, קלטו כוח אדם במסות ואנשים מצאו לעצמם עיסוק בעבודות אחרות.המחסור בכוח אדם הוא תופעה עולמית בענף התעופה, וזו נקודת התורפה העיקרית שלה בימים שאחרי הקורונה. אלא שהמצב נעשה חמור במיוחד למול העובדה שכעת, אחרי שנתיים של מגפה, הביקוש לטיסות מרקיע שחקים. חווית הטיסה לחול מבחינתנו זה חלק משגרת החיים, ועבור חלקנו זהו קריטריון לאיכות החיים, אומר פרופ' יניב פריה מאוניברסיטת בן גוריון. אני קורא לזה תיאוריית הצינור - היינו בלחץ במשך שנתיים בצינור ועכשיו שחררו וכולם רוצים לטוס לחול.מה מייחד את המשבר בישראל, האם יהיו לו השלכות ואיך ענף התעופה אמור להשתקם? הפעם באחד ביום: כתבת תוכנית חיסכון יולן כהן; פרופ' יניב פוריה, מומחה לתיירות מהמחלקה לניהול מלונאות באוניברסיטת בן גוריון; ועוז ברלוביץ, מנכל ארקיע אינטרנשיונל על המשבר בנתבג ובנמלי התעופה ברחבי העולם. סייעו בהקלטת הפרק: רדיו BGU - תחנת ההסכתים והרדיו של אוניברסיטת בן גוריון בנגב. האזינו